• Maily

    Primolut Nor

    Jag blev jättekänslig de första 2-3 dagarna, grät för inget typ. Som pms. Sedan gick det över. Ska ta en ny kur snart igen, får se om det blir samma då.

    Det gör att kroppen tror att den är gravid så det är därför man blir känslig.

  • Maily
    Myhanna skrev 2020-01-24 13:49:02 följande:

    Hej

    Åhhh TUSEN tack för ditt svar så himla lycklig jag blev när jag såg att någon svarat.

    Men WOW är det sant gick det över, men wow.

    Jag har tagit min tredje tablett idag och mår inget vidare, ja som pms. Så nu tänkte jag att får stå ut dessa 10 dagar jag ska ta dem och sedan kan jag inte ta dem mer.

    Jaså är det så den fungerar? Okej.

    Varför ska du ta dem? Ska du också ta dag 16-25?

    Hjärtligt tack för att du svarade <3


    Vad bra att det hjälpte dig :) <3

    Jag ska ta dem för att skjuta upp mensen så börjar ta dem tre dagar innan den skulle komma. Tar du dem för att minska spottings eller stabilisera cykeln? :)
    SweetCA skrev 2020-01-24 15:52:04 följande:

    Tog primolut för att få igång mensen (pcos) första gången var ett rent helvete och jag blev upprörd för inget alls. Finnar, arg och ledsen. Andra gången blev det bättre (mindre biverkningar) och tredje nästan inget så förhoppningsvis blir det bättre följande gånger om du behöver ta det. 


    Vad skönt att det blev mindre andra gången, haha trodde jag blivit knäpp där ett tag. Tog dem innan jag skulle besöka min pojkvän för att skjuta upp mensen och låg på sängen och storgrät andra dagen med tabletterna för att han föreslog att vi skulle avsluta vår videochatt efter 3h så han kunde sova (klockan var över midnatt). Såg det som ett tecken på att snart gör han slut. Sedan två dagar senare fattar jag inte alls hur jag tänkte :P
  • Maily

    Jag håller på att ta dem nu igen, har tagit halva kuren. Och förra gången mådde jag dåligt hela tiden i princip och även nu i början men jag känner att det håller på att släppa nu. Har tagit 5 av 10 dagar. 

Svar på tråden Primolut Nor