Dessa jävla el-sparkcyklar!
Jag blir tokig på dessa el-sparkcyklar. De har inte på vägarna att göra! De är ju totalt livsfarliga!
Vad anser ni om det?
Jag blir tokig på dessa el-sparkcyklar. De har inte på vägarna att göra! De är ju totalt livsfarliga!
Vad anser ni om det?
Jag tycker att de kör för fort på ställen där en vanlig cykel skulle saktat ner, som vid korsningar eller där det är gångtrafikanter. De är väldigt obehagliga.
Det som stör mig mest är att de är så omiljövänliga. De som hyr ut dem hävdar att de ersätter bil, men det tror jag knappast. Dessutom är det nog mest de som faktiskt skulle må bra av att cykla eller promenera en bit som kör dem.
Men det värsta är att de elsparkcyklar som hyrs ut har en hållbarhet på bara någon månad eller två, sedan skrotas de. Förskräckligt för miljön. Tänk så många skrotade elsparkcyklar det måste bli, om man betänker hur många cyklar det finns i alla världens storstäder.
Ja det är jävligt tråkigt att el-sparkcyklar finns, bara skit enligt mig.
Vad man än tycker om de så är de nog här för att stanna.
Enda regeln som jag vet är att det är 18 års gräns, men det efterföljs inte. Jag håller med om vad du säger. De borde styra upp det bättre.
Min åsikt är i linje med lagstiftningen, dvs det är ok med elscooters och de ska betraktas som cyklar*. Det innebär också ett ansvar hos föraren - man får varken cykla eller åka elsparkcykel på trottoarer, det är inte ok att baras släppa dem var som helst utan de ska parkeras för att inte vara ivägen för synskadade etc. Lysen, reflexer, ringklocka... allt det som det redan är lag på för både cyklar och elsparkcyklar. Det är inte fordonen i sig som är problemet.
JÄVLA SKRÄP!!! ????
BOKSTAVLIGEN! ????
Stockholms innerstad med närförorter ser ut som man har splitterbombat med elcyklar. Förutom att det ser fult ut så ligger dom i vägen precis överallt.
Och ja, fyllon har alltid slängt cyklar i vatten drag, i buskar och utför stup, skillnaden är att nu läcker dom en massa miljögifter. ????
Pundarna gillar dom, dom trashar dom för att sno batterier och annat av värde.
Hoppas det senare blir en förhärskande trend, så det blir för dyrt att driva den här skitverksamheten.
Men innan dess har såklart MP fått igenom att det ska vara "skattefinansierat", så vi får dras med eländet. ????
Vi andra som inte gillar dom får betala "ideologin". ????
Så, ser för jävligt ut och sabbar vår natur.
JÄVLA SKRÄP!!! ????
BOKSTAVLIGEN! ????
Stockholms innerstad med närförorter ser ut som man har splitterbombat med elcyklar. Förutom att det ser fult ut så ligger dom i vägen precis överallt.
Och ja, fyllon har alltid slängt cyklar i vatten drag, i buskar och utför stup, skillnaden är att nu läcker dom en massa miljögifter. ????
Pundarna gillar dom, dom trashar dom för att sno batterier och annat av värde.
Hoppas det senare blir en förhärskande trend, så det blir för dyrt att driva den här skitverksamheten.
Men innan dess har såklart MP fått igenom att det ska vara "skattefinansierat", så vi får dras med eländet. ????
Vi andra som inte gillar dom får betala "ideologin". ????
Så, ser för jävligt ut och sabbar vår natur.
Jag skulle ha citerat det första inlägget den här personen skrev, men ni fattar säkert.
Jag har en egen elspark och den underlättar mitt liv väldigt mycket så själva elsparken i sig är jag väldigt glad över. Dock kan jag trafikreglerna och sköter mig ;)
Däremot förstår jag frustrationen över att hyrsparkarna ligger överallt. Ser förjävligt ut och dessutom kan det var svårt för synskadade etc att ta sig fram. Att folk inte kan köra dem är tråkigt men upplever vanliga cyklister som exakt lika nonchalanta och ivägen i trafiken.
Jag har en egen elspark och den underlättar mitt liv väldigt mycket så själva elsparken i sig är jag väldigt glad över. Dock kan jag trafikreglerna och sköter mig ;)
Däremot förstår jag frustrationen över att hyrsparkarna ligger överallt. Ser förjävligt ut och dessutom kan det var svårt för synskadade etc att ta sig fram. Att folk inte kan köra dem är tråkigt men upplever vanliga cyklister som exakt lika nonchalanta och ivägen i trafiken.