• Önskarbebis2020

    Veckoindikator slår inte om...

    Hej, jag är i v 6 (5+4) och har tagit cd digitalt. Visade i onsdags 2-3 och även idag 2-3. Bör jag vara orolig att det inte slår om till 3+?? Tog dock isär testen och det har stegrat från onsdag till idag. Nu är strecken nästan precis lika starka...

    Är min första graviditet, så ja jag är orolig. Annars har jag fortfarande ont i brösten, huvudvärk, trött och rubbad sömn under natten.

  • Svar på tråden Veckoindikator slår inte om...
  • Mortiscia80

    Nej det tror jag knappast. Hormonnivåerna höjer sig inte i en "rak kurva" utan kan säkert variera sig lite. Om du vet hur många veckor du har (antagligen 4 nu då) så får du lita på det.

  • Maily

    Det brukar av någon anledning dröja längre just vid omslaget 2-3 till 3+. Jag minns att jag läst trådar om detta innan och att i många fall (där allt gick bra!) dröjde det 10-14 dagar för omslaget. Läste någon anledning men minns den inte nu...

    Så kolla nästa vecka.

  • Önskarbebis2020

    Bilder:

    Från i onsdags:



    Idag:



    Vanligt gravtest:



    Vet att man inte ska oroa sig och jag kan ha räknat tokigt några dagar då min mens var oregelbunden när jag blev gravid. Men är på cirka 5+3 - 5+5

  • Gullego

    Hej,

    Jag fick 1-2 på äl+11

    5 dagar senare fick jag 2-3. Alltså äl+16

    3+ kom 6 dagar efter. Alltså äl+22

    Om man tittar på strecken så är det ju starkare så det borde nog slå om vilken dag som helst :)

  • Önskarbebis2020
    Gullego skrev 2020-01-24 13:23:01 följande:

    Hej,

    Jag fick 1-2 på äl+11

    5 dagar senare fick jag 2-3. Alltså äl+16

    3+ kom 6 dagar efter. Alltså äl+22

    Om man tittar på strecken så är det ju starkare så det borde nog slå om vilken dag som helst :)


    Tack! Ja jag är på ÄL+25 så därför jag blev fundersam. Men som sagt så har jag haft oregelbunden mens + tempen låg ända fram till ÄL+10 så jag tror ägget fäste ganska ?sent?. Jag får ha is i magen

    Har sett andras test och de har sett ut som mina men fått 3+ så jag ligger nog precis på gränsen
  • Charlieellerså

    Med yngsta barnet höll jag på att noja ihjäl mig. Cb slog om till 3+ I v 5+6 , detta 11 dagar efter att jag fick 2-3. Men det gick jättebra hela vägen.

  • syntharen

    Dom där testen borde förbjudas, dom orsakar bara en massa oro! Koncentrationen av hcg kan variera så här tidigt, beroende på hur koncentrerat ens urin är. Du har fått ett positivt test och det finns ingen anledning att fortsätta testa (men jag vet, det är svårt, jag har själv varit gravid totalt 8 ggr men har 3 barn, så jag har fått 4 missfall, varav 3 på raken). Du kan inte påverka om du får missfall eller inte. Grattis till graviditeten!

  • Trippelmamma76

    Varför håller vissa på och tar graviditetstest på graviditetstest nuförtiden? Har det blivit någon slags norm att ta mer än ett? (Eller möjligen två direkt efter varann då, om man har svårt att tro sina ögon?) det måste vara en lukrativ bransch i så fall?!

  • Önskarbebis2020
    Mortiscia80 skrev 2020-01-24 11:54:35 följande:

    Nej det tror jag knappast. Hormonnivåerna höjer sig inte i en "rak kurva" utan kan säkert variera sig lite. Om du vet hur många veckor du har (antagligen 4 nu då) så får du lita på det.


    Tack
  • Önskarbebis2020
    Maily skrev 2020-01-24 12:07:42 följande:

    Det brukar av någon anledning dröja längre just vid omslaget 2-3 till 3+. Jag minns att jag läst trådar om detta innan och att i många fall (där allt gick bra!) dröjde det 10-14 dagar för omslaget. Läste någon anledning men minns den inte nu...

    Så kolla nästa vecka.


    Tack för svar
  • Önskarbebis2020
    Charlieellerså skrev 2020-01-24 13:29:58 följande:

    Med yngsta barnet höll jag på att noja ihjäl mig. Cb slog om till 3+ I v 5+6 , detta 11 dagar efter att jag fick 2-3. Men det gick jättebra hela vägen.


    Tack för svar ja jag ska nog försöka lugna ned mig!
  • Önskarbebis2020
    syntharen skrev 2020-01-24 13:50:07 följande:

    Dom där testen borde förbjudas, dom orsakar bara en massa oro! Koncentrationen av hcg kan variera så här tidigt, beroende på hur koncentrerat ens urin är. Du har fått ett positivt test och det finns ingen anledning att fortsätta testa (men jag vet, det är svårt, jag har själv varit gravid totalt 8 ggr men har 3 barn, så jag har fått 4 missfall, varav 3 på raken). Du kan inte påverka om du får missfall eller inte. Grattis till graviditeten!


    Ja jag vet.. jag tror bara att jag är orolig för att jag inte har massor med symtom. Visst har jag väldigt huvudvärk, illamående på kvällarna, rubbad sömn samt ömma bröst. Men jag är ett kontroll freak och har svårt att inte ha kontroll på varken kroppen eller utfallet. Tack för att du skrev!
  • Önskarbebis2020
    Trippelmamma76 skrev 2020-01-24 15:39:59 följande:

    Varför håller vissa på och tar graviditetstest på graviditetstest nuförtiden? Har det blivit någon slags norm att ta mer än ett? (Eller möjligen två direkt efter varann då, om man har svårt att tro sina ögon?) det måste vara en lukrativ bransch i så fall?!


    Kanske för att man är orolig om man inte har starka symtom? Kanske för att man inte riktigt kan förstå att man faktiskt är gravid. Sjukt onödig kommentar då jag söker stöttning och inte pekpinnar.
  • Snurranfian

    Jag skrev liknande När jag var i v.5 +1. Va orolig!

    När jag var i 5+3 slog det om. Grejen är att jag tog HCG prov vid 5+3...hade då 18 606. CB digital ska slå om vid 2000. Visserligen i urinen.. Men ändå?? borde haft över 2000 två dagar före! Ditt test kommer slå om strax. Det är jag säker på!!

  • Önskarbebis2020
    Snurranfian skrev 2020-01-25 17:07:14 följande:

    Jag skrev liknande När jag var i v.5 +1. Va orolig!

    När jag var i 5+3 slog det om. Grejen är att jag tog HCG prov vid 5+3...hade då 18 606. CB digital ska slå om vid 2000. Visserligen i urinen.. Men ändå?? borde haft över 2000 två dagar före! Ditt test kommer slå om strax. Det är jag säker på!!


    Tack för peppen ja men precis! Den kanske bara är lite seg ändå
  • Önskarbebis2020

    Den slog om i helgen, så glad. Eftersom jag inte hade regelbunden menscykeln efter jag slutade med mini piller så antar jag att jag är på 6+0 idag och den slog om igår. Så jag låg nog precis på gränsen. Känns så skönt även om det inte är någon säkerhet i sig direkt.

  • Snurranfian
    Önskarbebis2020 skrev 2020-01-27 07:20:40 följande:

    Den slog om i helgen, så glad. Eftersom jag inte hade regelbunden menscykeln efter jag slutade med mini piller så antar jag att jag är på 6+0 idag och den slog om igår. Så jag låg nog precis på gränsen. Känns så skönt även om det inte är någon säkerhet i sig direkt.


    Va härligt!! Förstår din känsla..ett litet delmål i sig :)
  • Snurranfian
    Önskarbebis2020 skrev 2020-01-27 07:20:40 följande:

    Den slog om i helgen, så glad. Eftersom jag inte hade regelbunden menscykeln efter jag slutade med mini piller så antar jag att jag är på 6+0 idag och den slog om igår. Så jag låg nog precis på gränsen. Känns så skönt även om det inte är någon säkerhet i sig direkt.


    Va härligt!! Förstår din känsla..ett litet delmål i sig :)
Svar på tråden Veckoindikator slår inte om...