• Anonym (Arg)

    De vaccinerade utan medgivande!

    Igår vaccinerades mitt barn i skolan, utan mitt medgivande och utan att informera. Är det skolinspektionen man vänder sig till för att anmäla såna här misstag?

  • Svar på tråden De vaccinerade utan medgivande!
  • boandersson

    Jag tror det men inte säker men så jäkla sjukt.

  • Anonym (Anonym)

    Har de verkligen inte mailat ut information före? Kanske skickat med någon lapp eller så? Det är ju brukligt faktiskt.

    Varför vill man inte vaccinera sina barn? Det förebygger ju allvarliga sjukdomar.

  • Anonym (Bra)

    Bra. Föräldrar som inte vaccinerar bör bli av med vårdnaden bör inte finnas något val.

  • Anonym (Anonym)

    Hur gammalt är barnet förresten? Det kan tänkas att barnet anses vara gammalt nog att själv kunna ge samtycke.

  • sillson
    Asitis skrev 2020-01-25 15:22:26 följande:

    Polisanmäl för misshandel och övergrepp


    Misshandel?! Den anmälan kommer säkert gå ända till hd.
  • Fin
    Anonym (Bra) skrev 2020-01-25 15:53:39 följande:

    Bra. Föräldrar som inte vaccinerar bör bli av med vårdnaden bör inte finnas något val.


    Håller med!

    Idioter som tror att det är en massa gift och what not i vaccin!

    Borde dessutom bli personligt ekonomiskt ansvariga för allt de kan orsaka... tror inte en "liten" polio epidemi med x antal invalidiserade eller sterila ungar skulle vara speciellt billigt.

    Verkar dessutom vara samma knasbollar som häver i sig silvervatten.
  • Anonym (Fråga först anmäl sen)
    Anonym (Arg) skrev 2020-01-25 14:46:43 följande:

    Igår vaccinerades mitt barn i skolan, utan mitt medgivande och utan att informera. Är det skolinspektionen man vänder sig till för att anmäla såna här misstag?


    I första hand får du ju kontakta skolhälsovården för att få en förklaring till vad som möjligen gått fel. Vår skola tillämpar medgivande vid inskrivning av barnet, är alltid ett jävla liv från föräldrar som inte läser vad de skriver på. Vi som inte gnäller är samtliga överens om att man från kansliets sida var mycket tydliga med att ena pappret var just ett vaccinationsmedgivande.

    När det handlar om fel begångna i skolhälsovården är det IVO som är tillsynsmyndighet men vårdgivaren har också eget ansvar för att anmäla.
  • Anonym (Barockkärring)
    Fin skrev 2020-01-25 16:07:01 följande:

    Håller med!

    Idioter som tror att det är en massa gift och what not i vaccin!

    Borde dessutom bli personligt ekonomiskt ansvariga för allt de kan orsaka... tror inte en "liten" polio epidemi med x antal invalidiserade eller sterila ungar skulle vara speciellt billigt.

    Verkar dessutom vara samma knasbollar som häver i sig silvervatten.


    Det är inte det den här tråden handlar om så ta du din diskussion någon annanstans
  • Anonym (Elizabeth)

    Av vilken anledning ville du INTE att barnet skulle vaccineras?

Svar på tråden De vaccinerade utan medgivande!