• Lojjjs

    Föda säte

    Är gravid i v 37. Bebisen ligger i säte, ska göra ett vändningsförsök i veckan. Om det skulle misslyckas, kan dem tvinga en att föda i säte. Vill verkligen inte föda i säte (LIV RÄDD)

  • Svar på tråden Föda säte
  • IceKitten

    Alla fall jag har hört talas om så har snarare mamman fått tvinga sig till att få föda vaginalt istället för kejsarsnitt när barnet legat i säte.

    Jag kan ha fel så klart, är ingen bm och riktlinjerna ändrar ju sig ofta.

  • Ebo88

    Min storasysters dotter låg i säte. Hade inte dom lyckats med att vända henne så skulle dom boka in kejsarsnitt, men nu lyckades dom och hon födde vaginalt.

    Vår dotter låg i säte och jag gjorde k.snitt. Vändningsförsök gjordes inte då jag har hjärtformad livmoder.

    Vet inte om dom kan tvinga en faktist.

  • Sjuttiosjuan

    Tror inte ens alla sjukhus i landet har den specialkompetensen. På SÖS har dom det så fick välja då jag försökte vända 2 ggr utan att lyckas. Valde vaginal födsel ändå men fick högt blodtryck och vart tvungen att göra snitt trots allt. Tror inte dom kan tvinga dig:) Lycka till med vändningen!

  • Lojjjs

    Okej hoppas jag får snitt om det inte lyckas. Har hört att dem Vill man föder i säte ist för snitt. Då ska såklart bäckenet vara tillräckligt stort också. Men kommer vägra oavsett.

Svar på tråden Föda säte