• idisslaren

    Ni med tre barn eller fler - vilken förlossning gick snabbast?

    Gravid med trean och tvåan gick fort så är rädd att inte hinna in denna gång. Får se om era erfarenheter lugnar mig eller inte ????

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ni med tre barn eller fler - vilken förlossning gick snabbast?
  • närkommertrean

    Jag röstade på andra men det beror lite på hur jag räknar så jag skulle nog ha röstat på tredje egentligen. Ettan startade med vattenavgång och tog 8 timmar. Med tvåan gick vattnet på natten men kvällen innan hade jag mycket förvärkar och räknar jag från att de startade tog det 10 timmar. Å andra sidan hade jag haft lika smärtsamma förvärkar varje kväll i flera veckor men de slutade alltid när jag gick och la mig och somnade. Så jag räknar med att förlossningen startade när vattnet gick och då tog det 6 timmar. Trean var en planerad igångsättning i v 38+0. Räknar jag från att jag fick första dosen cytotec tog förlossningen 15 timmar. Jag fick tre doser och inget hände utan jag bara sov mig igenom natten (fick första dosen sent på kvällen) så jag brukar räkna från när jag faktiskt hade värkar. Då tog förlossningen 4 timmar och 45 min. Räknar jag däremot från när de tog hål på hinnorna så att vattnet gick och det faktiskt började hända grejer på riktigt tog det 3 timmar.

  • Solblomma30

    Tredje förlossningen är ju känd för att inte bli som de två första, så det är inte alls säkert att det kommer gå ännu snabbare.

    Min första förlossning gick snabbt, ca 4 timmar. Min andra förlossning tog ungefär 1,5 timme. Min tredje förlossning tog 18 timmar! Fjärde förlossningen blev sen mer som de första två och tog 3,5 timme. Fjärde förlossningen blev den allra bästa :)

  • Fjäril kär

    De två första tog 5 timmar vardera då det var igångsättning båda två. Men var ju helt olika varandra. Den första var traumatisk och den andra en stilla drömförlossning.

    Den tredje startade av sig själv 6 veckor för tidigt med små smygande värkar. Vattnet gick kl 15 och 21:30 var sonen född.

  • MammAmma

    Har i princip halverat tiden för varje barn, så fjärde och sista tog 1,5 h från början till slut.

  • MammaPolly

    Kollade in här för ett par dagar sen då jag undrade samma sak, väntade trean och tvåan var snabb (2h)

    Förlorade då min röst för jag ville se resultatet på röstningen.

    Så nu har han kommit och han var den snabbaste (1h40min)


    idisslaren skrev 2020-01-25 18:02:54 följande:

    Gravid med trean och tvåan gick fort så är rädd att inte hinna in denna gång. Får se om era erfarenheter lugnar mig eller inte ????


    Hur snabb var din tvåa?

    När har du bf?
  • idisslaren
    MammaPolly skrev 2020-01-29 04:24:45 följande:

    Kollade in här för ett par dagar sen då jag undrade samma sak, väntade trean och tvåan var snabb (2h)

    Förlorade då min röst för jag ville se resultatet på röstningen.

    Så nu har han kommit och han var den snabbaste (1h40min)

    Hur snabb var din tvåa?

    När har du bf?


    Tvåan tog väl ett par timmar kanske från första känning men då skulle vi lämna barn och har en timme till BB. Hade mer en magkänsla att vi måste åka in på kontroll än värkar. Vattnet gick när vi kom in och då ville jag krysta. Men hade bara värkar i typ 30 minuter innan vattnet gick. Har bf enligt mens 19e och enligt rul 28e så det kan ju vara snart ????
Svar på tråden Ni med tre barn eller fler - vilken förlossning gick snabbast?