Hjälp tyda remissvar?
Tack, min sjukgymnast har hon rätt att kolla min journal innan läkaren?
Ska träffa henne imorgon bitti. Tänker om hon kan förmedla kontakt till läkaren istället för att jag ska sitta i telefon hela dagen...
Tack, min sjukgymnast har hon rätt att kolla min journal innan läkaren?
Ska träffa henne imorgon bitti. Tänker om hon kan förmedla kontakt till läkaren istället för att jag ska sitta i telefon hela dagen...
Det gick fort, sjukgymnasten lämnade meddelande till läkaren att jag ville bli kontaktad.
1 timme senare ringer denne och berättar att jag har en förändring i ländryggen som dem måste kolla närmare på. Hn hade kontaktat ett annat sjukhus så hn ska klämma och känna på knölen imorgon också ska vi prata vidare då för hn kunde inte ta det per telefon.
Såg nu att hn även skickat akutremiss till neurolog, vad innebär det?
Vad innebär det att läkaren ska kolla patientens status?
I detta fall (eftersom du fått remiss till neurolog) betyder det med största sannolikhet neurologstatus/nervstatus vilket är ett gäng tester av bl.a. motoriska funktioner, syn och hörsel.
Uppdatering
Precis hemkommen från besöket. Inte mycket klokare. Läkaren gjorde tester på mina ben och fötter, känsel och styrka.
Troligen kommer jag få kallelse till neurolog/neurokirurg inom 1-2 veckor.
Det troliga är att man då bestämmer sig för att tumören ska plockas ut och då kommer provtagning göras och först då får jag veta om den är elak eller godartad.
Här går det undan. Jag tas upp på kirurgronden redan idag. Men borde jag inte komma på besök till dem först eller kan man bli kallad till operation direkt?
Hur började detta?
Har varit hos läkaren idag efter att jag fått ett ryggskott i december och nu ett till.
Domnar och sticker mycket i benen och han misstänker att det är ett diskbråck så ska göra en Mr röntgen också.
Hur gick din utredning till, berätta gärna. Går som på nålar och funderar på vad som kommer hända nu.
När fick du veta att den var godartad?
Opererades den ut?
Om du opererades, hur länge blev du sjukskriven?