• Anonym (Trött­)
    Sun 26 Jan 2020 10:44
    533 visningar
    13 svar
    13
    533

    Misstänkt missbruk

    Jag misstänker att min exsambo självmedicinerar med cannabis. Han påstår att han har adhd. Har aldrig märkt några sådana tendenser. Snarare add isåfall eftersom han ligger helt passiv i soffan och tittar på serier. När jag har konfronterat honom så har han förnekat. Sagt att han kan göra pissprov men han vägrar. Efter att mina misstankar har kommit upp har han förändrars till att Blivit aggressiv och relationen gick till att bli hotfull, han skulle kasta mig från balkongen, gräva ner mig i skogen osv.

    Vi har nu separerat pga dessa hot och att jag inte känner tillit till honom, men vi har tyvärr två små barn ihop. Därav min oro. Han har aldrig erkänt missbruk eller bruk under vår relation och han kommer aldrig göra det heller. Han tycker röka gräs inte är värre än att ta ett glas vin. Han vill ha barnen på halvtid, för närvarande har han äldsta barnet på helgerna eftersom jag är föräldraledig och hemma med båda och vi därför saknar förskoleplats

    Vad ska man göra? Hur går jag till väga? Jag har ju inga bevis, mer än småsaker, ingen som skulle kunna hjälpa som riktigt "bevis"

    Han har en gammal dom på ringa narkotika innehav.

    Han bodde hemma hos sin mamma och rökte varje dag (detta dolde han för henne)

  • Svar på tråden Misstänkt missbruk
  • Anonym (Trött­) Trådstartaren
    Sun 26 Jan 2020 11:20
    #2

    Har hittat rizlapapper bla, någon postit med en weedsort. Han sa i somras att om han inte skulle haft oss skulle han sålt gräs pga man träffar så intressanta människor, mobilen är hemlig, pengarna slut 2 v efter lön varje månad, trycker i sig sötsaker, använder nezeril nässpray, blivit av med 4 jobb på ett halvår, kollegor som ringer och frågar om han har ladd att sälja, humörsvängningar

  • Anonym (Trött­) Trådstartaren
    Sun 26 Jan 2020 13:26
    #10

    Det är det resonemanget jag själv landat i. Varför bråka. Jag har aldrig velat något annat än att vi båda ska ha föräldraansvaret, min oro är bara huruvida man är lämplig för det om man använder droger, men det är tydligen mindre väsentligt så länge det inte bevisats svart på vitt. Jag får bara ha tilltro till att det löser sig på bästa vis och det visar ju tiden.

  • Anonym (Trött­) Trådstartaren
    Sun 26 Jan 2020 14:29
    #12

    Mig har han hotat till livet, jag har varit rädd, barnen har han inte brytt sig om förrän nu

Svar på tråden Misstänkt missbruk