• Anonym (oldtimer)

Föredrar dom flesta tjejer att prata via snapchat och kik?

När jag var yngre så brukade man chatta på Aftonbladet chat/msn eller liknande och sedan tog man det till telefon samtal. Jag har precis skilt mig från min fru som jag varit med under ganska många år. Hur funkar det nu mer utförligt?

• Svar på tråden Föredrar dom flesta tjejer att prata via snapchat och kik?
  • Anonym (Pampen)

Kvinnor gillar att chatta, mest för uppmärksamheten. De flesta vill inte träffas, för de löper risk att bli våldtagna. Och så slipper de mäns äckliga blickar.

• Anonym (...)

Kvinnor lever i huvudet, män med ögonen.

Så att bygga upp fantasier, sex och erotik skriftligt funkar extremt bra på kvinnor.

Killar föredrar bilder och sånt de kan se och ta i.

Sen när de är tillräckligt uppskruvade av sin fantasi så börjar de "leverera" för männen.

• Smecker

De flesta kvinnor föredrar att prata IRL. Tinder/snap/kik etc är bara vägen dit.

Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Anonym (Pampen)
    Smecker skrev 2020-01-26 12:29:10 följande:

De flesta kvinnor föredrar att prata IRL. Tinder/snap/kik etc är bara vägen dit.

Förr var det så. Nu får kvinnor bekräftelse på nätet, och slipper riskera att bli våldtagna.
  • Smecker
    Anonym (Pampen) skrev 2020-01-26 12:36:16 följande:
    Förr var det så. Nu får kvinnor bekräftelse på nätet, och slipper riskera att bli våldtagna.
    Konstigt, jag trodde att jag levde nu. Men du kanske lever i en alternativ verklighet som jag inte känner till?
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Tukt

Snapchat och Kik känns lite som ett ungdomsbeteende. Tror också många vuxna inte vill ha för mycket privatliv i sina telefoner i och med att det inte är ovanligt att dessa ägs av deras jobb.
    Men såvitt jag tolkar det så har det där med chattandet kraftigt försvunnit.

• Anonym (kvinna 40)

Jag föredrar att prata irl. Jag har inte ens kik eller snap och tänker inte skaffa. Sms eller messenger fungerar om det är korta meddelanden, typ höra om nån har tid med en fika, höra om personen har tid att träffas/prata i telefon eller andra korta meddelanden. I övrigt hatar jag att skicka meddelanden och blir stressad och får ångest varje gång mobilen plingar till.  

• JonasSa
    Smecker skrev 2020-01-26 12:54:17 följande:
    Konstigt, jag trodde att jag levde nu. Men du kanske lever i en alternativ verklighet som jag inte känner till?
    Solig Tydligt svar och jag tror att du har minst en MYCKET säker källa!
  • Anonym (Pampen)
    Tukt skrev 2020-01-26 13:24:05 följande:

Snapchat och Kik känns lite som ett ungdomsbeteende. Tror också många vuxna inte vill ha för mycket privatliv i sina telefoner i och med att det inte är ovanligt att dessa ägs av deras jobb.
    Men såvitt jag tolkar det så har det där med chattandet kraftigt försvunnit.

Kvinnor i alla åldrar älskar att chatta och messa.
  • Anonym (kvinna 40)
    Anonym (Pampen) skrev 2020-01-26 13:49:04 följande:
    Kvinnor i alla åldrar älskar att chatta och messa.
    Där har du fel, jag är kvinna och jag HATAR att chatta och messa. 
    Det rätta svaret borde vara att en del kvinnor OCH män älskar att chatta och messa. En del kvinnor och män hatar det. 
Svar på tråden Föredrar dom flesta tjejer att prata via snapchat och kik?