Barnen har ett syskon de inte vet om!
Min man har tre barn sedan tidigare. Två av dem är i tonåren och bor mestadels hos sin mamma men är mycket hos oss. Det tredje barnet fick jag höra talas om EFTER att vi gift oss. Mannen tog alltid hand om posten men en dag när jag var hemma sjuk tog jag hand om den och såg ett brev från försäkringskassan. Jag frågade honom vad det var och han mumlade något om kontrolluppgifter. Det kändes fel och jag tjuvkikade i hans hög med räkningar. Jo då, det var ett underhåll. Han erkände då att han hade ett äldre barn som han aldrig träffat och inte ville ha kontakt med heller, mamman var citat, ?helt dum i huvudet?. Där och då hade jag kunnat lämna honom då jag kände mig förd bakom ljuset men jag valde att stanna.
Vi har fått ett gemensamt barn nu några år senare, mitt första.
Maken är MYCKET tydlig med att han aldrig någonsin kommer att berätta för sina barn att de har ett äldre syskon. Jag har ifrågasatt det då jag tycker de har rätten att veta det och den dagen (för den kommer säkert) de får veta det kommer att bli mycket besvikna på sin pappa. Vårt barn är ännu mycket litet men har även det rätten att veta tycker jag.
Jag själv skulle aldrig säga något till barnen men det känns inte bra att veta denna hemlighet. Inte ens hans kompisar vet om barnet. Hans föräldrar och syskon vet dock.
Vad ska jag göra?