• Mon 27 Jan 2020 15:34
    5510 visningar
    3 svar
    3
    5510

    Andra barnet med PCOS och Letrozol

    Hej alla!

    Jag fick en länge efterlängtad son i september, efter trippel kur letrozol på grund av min PCOS.

    Det tig lång tid att pröva sig fram till rätt dos av letrozolen när vi försökte bli med barn. När vi väl upptäckt att trippel dos fungerade så tog det sig på fjärde försöket. Tyvärr slutade det i missed abortion i vecka 10, men när jag kunde börja ny behandling med letrozol blev vår son till på tredje försöket.

    Jag har alltid velat ha barn tätt (två år emellan eller så) och börjar därför redan nu fundera på hur det ska gå med behandling och liknande. Har försökt googla men hittar inga svar, så tänkte att jag försöker här.

    Ni som behövt mer än enkel dos - var ni tvungna att börja om när ni skulle försöka få barn nummer två? Alltså behövde ni först prova enkel dos, och sedan dubbel etc. Eller kunde ni börja direkt på den dosen som ni hade sist?

  • Svar på tråden Andra barnet med PCOS och Letrozol
  • Tue 4 Oct 2022 18:39
    #2

    Hej!
    Jag fick mitt andra barn nu i december med hjälp av letrozol. Blev gravid på tredje försöket, men tyvärr blev det missfall efter en vecka. På tredje försöket efter missfallet blev jag gravid igen och den här gången gick det vägen! Lycka till! 

  • Tue 4 Oct 2022 18:41
    #3

    Jag fick prova dubbel dos direkt, men då det inte gav resultat blev det trippel dos andra månaden, så behövde inte börja med enkel dos som tur var.

Svar på tråden Andra barnet med PCOS och Letrozol