Inlägg från: Anonym (Israel first) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Israel first)

    Kvinna, tycker du att Donald Trump är sexig?

    Nej, han är inte snygg och har heller aldrig varit det i mitt tycke. Det gör det dock inte okej att hålla på och tramsa om "orange pig" och allt sånt.

    Inget fan av honom i övrigt. Eftersom att jag är konservativ.

  • Anonym (Israel first)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2020-01-28 10:57:50 följande:

    Trump är också konservativ.


    Haha! Neo-cons är så roliga
  • Anonym (Israel first)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2020-01-28 11:14:14 följande:

    Vad menar du?


    Se mitt nick som en ledtråd...
  • Anonym (Israel first)

    Föreställ er att folk talat lika nedlåtande om en kvinnlig politiker... Eller ens om Röfven, Makaronen, Kluncker etc..

  • Anonym (Israel first)
    Solarn skrev 2020-01-28 17:16:53 följande:

    Om dom också grabs them by the pussy och haft lika kass människosyn som Trump så hade jag varit ok med det faktiskt.


    Så om jag börjar raljera över exempelvis Lotta Bromés utseende och sexualitet så är det heeeelt hunky dory? Tror inte det va...
  • Anonym (Israel first)
    Solarn skrev 2020-01-28 18:58:33 följande:

    Jag har inte sån koll på henne så jag vet inte vad du refererar till?


    Exakt, du har inte koll på det(att hon har en lång historia av sexuella trakasserier bakom sig) eftersom att media inte drevar och hetsar mot henne. Eftersom att hon är kvinna. Och lesbisk. Och vänster.
  • Anonym (Israel first)
    Anonym (Anna) skrev 2020-01-28 19:07:02 följande:

    Det görs ju redan...


    Ja, väst är ju fullt av medier som drevar mot kvinnliga politikers utseende. Eller inte. Tvärtom snarare. Otaliga krönikor skällde ut twittrare som inte tycker att en kulturminister ska se ut som ett skatbo. Drevandet mot politikern som nämnde Isabella Lövins vikt visste inga gränser.
  • Anonym (Israel first)
    Anonym (Anna) skrev 2020-01-28 19:08:33 följande:

    Kan ju vara för att hon inte så mycket makt som Trump...

    Men det är kanske för avancerat för dig?


    Du vet mycket väl vad det beror på. Och inte är det din "teori". Inte ens när hyckleriet är så tydligt som när en frontfigur för metoo(Asia Argento) själv begår övergrepp mot barn balkar media ur. Eftersom att det handlade om en kvinna.
  • Anonym (Israel first)
    Anonym (Anna) skrev 2020-01-28 19:33:31 följande:

    Du har aldrig läst på Samhällsnytt eller Flashback...


    Jag läser allt från expo till nordfront. För att få olika perspektiv.
  • Anonym (Israel first)
    Zeyuiop skrev 2020-01-29 02:33:50 följande:

    Det är många som raljerat över henne och andra mindre smala kvinnor.

    Kritik mot mulliga kvinnor brukar vara ,mångdubbelt den mot män.

    Jag är förvånad att du inte märkt det, det har ju varit debatt om detta de senaste decennierna.

    Det är ju bara de senaste åren mulliga kvinnor ens accepteras som personer utan att bli omdebatterade eller inkvoterade med armbågen som någon sorts alibi, "mullig modell" tex.

    Angående lotta är hon ju i radioskugga, helt utfryst från offentligheten, och det är väl nästan värre än att bli raljerad över.


    Du får gärna länka till exempelvis aftonbladet-krönikor som talar om Lotta Bromés utseende ich vikt. Eller hennes historia av trakasserier. Eller krönikor som generellt kalkar kvinnor grisar eller fett-skammar. Lotta har för övrigt hörts på radio även efter att hennes svinerier uppdagats.
  • Anonym (Israel first)
    Anonym (Anna) skrev 2020-01-29 09:58:01 följande:

    Bra. Då vet du att det klagas lika mkt på kvinnor som på män.


    Nej. Inte i någon MEDIA. Privata flashback-småpojkar är en annan sak.
  • Anonym (Israel first)
    Anonym (Anna) skrev 2020-01-29 10:27:17 följande:

    Skitsnack. Men är du så övertygad, så visa en källa att det du skriver stämmer.

    Fast du är väl av åsikten att det du inte ser (vill se) det finns inte. Har mött många sådana i mitt liv. De brukar ofta bli förbannade när andra inte ser det som ser (att invandrare begår brott, att samhället är på väg mot ett sammanbrott, att Trump talar sanning), men själv blundar de för vad andra ser (kvinnoförtryck, rasism).

    Men lev du i din bubbla, om den verkliga världen är för svår att ta in.


    "Vi har varit nava" har fåt ett ansikte... Ja, ditt då.

    Eftersom du är så övertygad om medias nedklankande på kvinnors utseende så posta gärna dessa krönikor och nyhetsartiklar. Och anklaga inte mig för att tänka att Trump är en sanningssägare. Hans enda fördel är hans komiska trollande av vänstern.
Svar på tråden Kvinna, tycker du att Donald Trump är sexig?