• Anonym

Min mödomshinna är kvar! (varning, äckligt!)

När jag var oskuld så var min mödomshinna tjock. Det var tjockt hud över hela ''hålet'' med två små hål vid sidorna! Det såg verkligen onormalt ut.
    När några av mina kompisar berättade att de använde tampong fast de var fortf oskulda tyckte jag att hur i helsike skulle jag lyckas stoppa in en tampong där...

När det väl blev av med oskulden så gjorde det ont som attans. Men på något vänster så lyckades killen göra sönder hinnan (som var tjock... flera mm) Det slutade med att den gick sönder i mitten, där det var tunnast, vid de små två hålen alltså.
    Så nu trots att jag har fött barn och haft sex många ggr är den kvar.. (???)
    Det är alltså två ''bitar'' som hänger på var sin sida. Om ni tänker att den är KVAR fast öppen...

Det stör inte i sexlivet, men det är inte vackert! Lite onödigt att operera bort det.. men ändå, varför är den kvar!?

Ingen annan som är i samma situation?

• Svar på tråden Min mödomshinna är kvar! (varning, äckligt!)
  • Bias Dad

Även om kvinnan har fött barn finns delar av mödomshinnan kvar resten av livet, ofta som små flikar i ingången till slidan.

• Lola Jämtland

Mödomshinnan är ingen hinna dessutom utan ett hudveck ungefär....

• TheBlueRose

Alltså TS,,..måste säga att det låter helt otroligt

Det måste vara nå annat,, för man har den inte kvar å dessutom har du fött barn...

Men jag använder min som kortkort´kjol ....

• Anonym

Jaså det visste jag inte!

Inte att jag har letat *s* men har sett på vissa porrbilder att deras mödomshinna är inte kvar.
    Jag har en ful extra öppning .. bläh

• Anonym

Kortkort kjol? nä nu händer jag inte med..

• Miss Daisy

Är det inte dina inre blygdläppar då? Enligt vad jag har hört så finns det inte ens nån mödomshinna. Det är en myt.

• Anonym

Nä.. jag har yttre, inre + mödomshinna (som mi bm sa) kvar

• Miss Daisy

Kollade nu in vårdguiden. Det står så här:

Mödomshinnan
    Mödomshinnan är egentligen ingen hinna, utan en krans av slemhinneveck cirka en centimeter in i slidan. Den är en mjuk och elastisk liten öppning som mensblodet kommer ut genom.

Om du använder tampong, onanerar med fingrar eller massagestav eller har ett samlag så vidgas mödomshinnan de första gångerna man för in något i slidan. En del kvinnor blöder eller får lite ont när mödomshinnan tänjs ut. Mödomshinnans storlek och tjocklek varierar mellan olika kvinnor. Många kvinnor blöder inte alls när den tänjs ut, medan andras mödomshinna är så tjock att det är svårt att genomföra ett samlag eller att använda tampong. Mödomshinnan kan vidgas genom en enkel operation.

En del tror att det går att se om en kvinna har haft samlag genom att se om mödomshinnan är kvar eller om det blöder vid det första samlaget. Det går inte. Mödomshinnan har ofta tänjts ut tidigare.

Även om kvinnan har fött barn finns delar av mödomshinnan kvar resten av livet, ofta som små flikar i ingången till slidan.
    www.vardguiden.se/Article.asp

• Anonym

Tack Lola, då var det normalt att ha den 'kvar'

• Auris

Mödomshinnan kan vara väldigt olika på olika kvinnor. På många är den bara ett hudveck men ibland kan det vara som för TS att det är en riktig hinna med ett eller flera hål i. Jag har jobbat på gynklinik och sett några olika varianter och TS är absolut inte ensam om att delar av mödomshinnan finns kvar fast den är öppen. Samlag och barnafödande tar ju inte bort något, det bara öppnar upp och töjer ut.

Svar på tråden Min mödomshinna är kvar! (varning, äckligt!)