• Anonym (Undrar)

För sent att finna en man/kärlek?

Finns det hopp att som 47 årig mamma till ett vuxet barn att finna kärleken igen?

Nu när jag inte där än åldern än men undrar om man ännu har en chans då eftersom män helst vill ha mycket yngre kvinnor.

Är lång och slank, blont hår och blå ögon.

Karriärsmän i 40 årsåldern letar efter kvinnor att få familj och barn med. De har satsat på karriären och vill stadga sig men hur fungerar det för skilda kvinnor lite äldre.

Finns det överhuvudtaget bra och vackra och snälla män kvar?

• Svar på tråden För sent att finna en man/kärlek?
  • Aniiee

Finns det liv är det aldrig för sent, som det heter.

Min "moster" (mammas bästa vän som jag vuxit upp med som en moster) hittade ny kärlek vid 56 år ålder och 3 vuxna barn. En kollega håller på och lallar runt just nu, besvarat störtkär och lika gammal och med utflugna barn. 

Kanske är det dock svårare innan 50-55? Kanske är karriären klar då. Vad det jag.....

I have a growing lack of disgust for you
  • Anonym (Undrar)
    Aniiee skrev 2020-01-28 22:17:24 följande:

Finns det liv är det aldrig för sent, som det heter.

Min "moster" (mammas bästa vän som jag vuxit upp med som en moster) hittade ny kärlek vid 56 år ålder och 3 vuxna barn. En kollega håller på och lallar runt just nu, besvarat störtkär och lika gammal och med utflugna barn. 

Kanske är det dock svårare innan 50-55? Kanske är karriären klar då. Vad det jag.....

Underbart att höra. Vad kan det bero på att det är svårare innan 50 år?
  • Anonym (Badrock)

Tror aldrig det är för sent. Jo, när man är död.
    Är själv man, 47, inga barn. Jag har inte hittat kärleken, men jag hoppas.
    Alla män vill inte bara ha mycket yngre kvinnor. Själv vill jag träffa nån det klickar med, hon kan vara yngre, jämnårig, äldre.
    Det finns bra och snälla män kvar därute, singlar. Vackra, det är ju upp till betraktaren.

• Anonym (Undrar)
    Anonym (Badrock) skrev 2020-01-28 22:23:45 följande:

Tror aldrig det är för sent. Jo, när man är död.

Är själv man, 47, inga barn. Jag har inte hittat kärleken, men jag hoppas.

Alla män vill inte bara ha mycket yngre kvinnor. Själv vill jag träffa nån det klickar med, hon kan vara yngre, jämnårig, äldre.

Det finns bra och snälla män kvar därute, singlar. Vackra, det är ju upp till betraktaren.

Men hur kommer det sig att du är singel,? Gjort karriär och satsat på det eller vad grundar det sig i?
  • Anonym (E)

Givetvis är det aldrig för sent. Folk hittar varandra på ålderdomshem liksom.

Min pappa träffade sin fästmö vid 50/51, mamma sin sambo vid 52, en äldre släkting hittade en kvinna på ålderdomshemmet, en gammelfaster till mig har nu hittat en ny för något år sedan - då 84 år, män raggar på och ber om telefonnummer till min mormor när hon är ute...

Skärp dig.

• Aniiee
    Anonym (Undrar) skrev 2020-01-28 22:19:34 följande:
    Underbart att höra. Vad kan det bero på att det är svårare innan 50 år?
    Ingen aning, det var mer en fri tanke. Som du själv skrev, många är mitt uppe i karriären i den åldern...
    I have a growing lack of disgust for you
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (E) skrev 2020-01-28 22:28:54 följande:

Givetvis är det aldrig för sent. Folk hittar varandra på ålderdomshem liksom.

Min pappa träffade sin fästmö vid 50/51, mamma sin sambo vid 52, en äldre släkting hittade en kvinna på ålderdomshemmet, en gammelfaster till mig har nu hittat en ny för något år sedan - då 84 år, män raggar på och ber om telefonnummer till min mormor när hon är ute...

Skärp dig.

Men hur fräsch är man vid 50 år med rynkor etc? Såg att många kvinnliga kändisar runt 47 år har mycket yngre killar så det kan ju finnas en möjlighet.
  • Anonym (ER)
    Anonym (Undrar) skrev 2020-01-28 22:31:56 följande:
    Men hur fräsch är man vid 50 år med rynkor etc? Såg att många kvinnliga kändisar runt 47 år har mycket yngre killar så det kan ju finnas en möjlighet.
    Anonym (Undrar) skrev 2020-01-28 22:08:32 följande:

Är lång och slank, blont hår och blå ögon.

Du fattar att alla typer av människor och utseenden kan hitta kärlek va?

• Anonym (Badrock)
    Anonym (Undrar) skrev 2020-01-28 22:24:52 följande:
    Men hur kommer det sig att du är singel,? Gjort karriär och satsat på det eller vad grundar det sig i?
    Jag har inte träffat rätt.
  • Anonym (Nej)

Försent är det aldrig. Det finns ju de som på verkliga ålderns höst träffar någon och blir kär, dvs när de passerat både 70, 80 och 90. Sedan så beror det väl lite på vad man letar efter. Söker du som är 47 efter någon runt 35-40 så är det ju svårt, men inte omöjligt. Om du söker efter någon i 40-års åldern och inte runt 50, som du själv är, så ökar dina chanser om du är otroligt utseendesmedveten, rik eller hr något annat särskilt att erbjuda. Har för övrigt en syster som är 56 och hon har bara de senaste tre åren hunnit skilja sig, förlova sig, bryta förlovning, bli sambo, separera, gifta sig och skilja sig från mannnen ifråga och så nu har hon hittat en ny. Utseendemässigt är hon väl Som vilken 50+ som helst som i stil med henne inte gillar att träna, men håller ändå normalvikt, har hårförlängning, fransförlängning och nagelförlängning. Hon är det som man tidigare kallade för ?sjukpensionär? så det är ju inte pengarna som är hennes lockelsen gentemot mannen. De män hon träffar är som hon, men ofta något år äldre.

Svar på tråden För sent att finna en man/kärlek?