• Anonym (TS)

Vad jobbar ni med och vad tjänar ni?

Skulle vara intressant att veta vad folk jobbar med samt vad de tjänar. Skriv gärna vart i landet ni varit också och hur länge ni arbetat på samma företag. Glad

Själv jobbar jag som gruppchef och tjänar 35 000:- (innan skatt), bor i Stockholm, varit på bolaget i 5 år.

• Svar på tråden Vad jobbar ni med och vad tjänar ni?
  • Anonym (Vården)
    Cheescake skrev 2020-02-01 22:13:51 följande:

Dax att byta jobb kanske....?!

Ja jag tänker på det ofta. Har nog bara blivit bekväm. Har fem minuter gångavstånd till jobbet och trivs med det jag gör men lönen suger.
  • Anonym (Fastighet)
    Anonym (slurp) skrev 2020-02-01 22:01:58 följande:

Låter inte illa. Får man fråga vad du har för utbildning?

2.5 år YH utbildning efter gymnasiet. Kan säga att alla mina kollegor är civilingenjörer så det är inte självklart att YH alla gånger räcker.
  • Jordfelsbrytaren
    Anonym (Fastighet) skrev 2020-02-01 19:19:59 följande:

Jag är kvinna och jobbar som förvaltare inom fastighet. Har 10 års erfarenhet och lön på 52.000 kr.

Mycket bra pynt för en förvaltartjänst. Newsec,Riba? Personalansvar?
  • Anonym (Fastighet)
    Jordfelsbrytaren skrev 2020-02-02 09:16:58 följande:

Mycket bra pynt för en förvaltartjänst. Newsec,Riba? Personalansvar?

Ett av det större fastighetsbolagen med egenägda fastigheter. Inget personalansvar. Är dock själv ansvarig för både teknisk och ekonomisk förvaltning för mina kåkar.
  • Anonym (Ida)
    Studentpappa skrev 2020-02-01 09:31:06 följande:
    Vilket jäkla skift, går dom alltid det förmiddagsskiftet? Ibland blir man förvånad hur man tänker när man planerar skiftgång , jag har jobbat skift själv men då var fm mellan 06-14. Bara det är ju illa nog att få ihop med barn, även om produktionen går dygnet runt går det ju att få ihop bättre skift.

Ja han jobbar alltid så. Han och uppskattningsvis 15% av företagets anställda, resterande arbetar 07-16. Har aldrig riktigt sett det så men förstår hur du menar, som ensamstående med barn är det ju ganska omöjligt precis som du säger :)  

För vår del är det toppen. Han åker på morgonen, jag kan lämna sonen på förskolan vid 07.15 och han hinner vila en stund innan han hämtar honom klockan 14 och sonen slipper på så vis långa dagar :)

• Anonym (.)

Civilingenjör, har drygt 60.000 i månadslön. Stockholm.

• Anonym (Någon)

Jag förstår inte varför folk som regel pratar om hur mycket det tjänar INNAN skatt.
    Det som är intressant är ju hur mycket pengar som kommer in på bankkontot EFTER skatt.

• Cheescake
    Anonym (Någon) skrev 2020-02-06 18:50:50 följande:

Jag förstår inte varför folk som regel pratar om hur mycket det tjänar INNAN skatt.

Det som är intressant är ju hur mycket pengar som kommer in på bankkontot EFTER skatt.

Nej, det är före skatt som är intressant när man efterfrågar lön. Inte efter skatt eftersom man kan ha olika skatteavdrag. Eller frivilligt extra skatt.
  • PH76

Nja inte helt, har du en hög lön så har du även en hög inbetalning till tjänstepensionen varje månad.
  • Anonym (TS)

Fast det är ju olika beroende på vart du bor, så det är ju fortfarande mer intressant att veta hur mycket folk tjänar innan skatt om man är intresserad av löneläge på vissa tjänster tex
Svar på tråden Vad jobbar ni med och vad tjänar ni?