• Önskarbebis2020

Varför så lite symtom i v 6+3? När kom illamåendet eller andra starka symtom?

Jag har fortfarande, nu en vecka senare, inga direkta starka symtom (vad jag själv tycker)

- ömma bröst (ömma när jag klämmer haha)

- ingen mens eller blödningar

- lättare att blöda i tandköttet

- ilningar och molvärk i rygg och mage emellanåt

Sen är det slut. Kanske liiite tröttare men inte som många andra verkar ha. Har inget illamående men kan få obehaglig känsla efter lunch och på eftermiddagen. Hur mår ni andra i v 7? Någon som börjat bli illamående i v 8 istället? Man läser alltid att man SKA må sååå illa.

Men det gör inte jag

• Svar på tråden Varför så lite symtom i v 6+3? När kom illamåendet eller andra starka symtom?
  • Ellifant

Med min första hade jag typ inga syntom, kanske lite trött. Och fick med klämma hårt på brösten, haha.

Det var inte fören magen börja växa som jag hade lite ont i ligamenten annars mådde jag toppen hela graviditeten.

Denna gången börja illamåendet nästan direkt när jag fick plus på stickan (runt V5) och sen dess har jag fått typ allt. Trötthet, halsbränna, metallsmak i munnen m.m. Jag hoppas det snart slutar för det är en pinna. (Är i v9)

Så ta det lugnt och njut av att du slipper må dåligt. Det kommer gå bra ändå :)

Grattis!!

• Anonym (Typ samma)

Jag är i vecka 12 och har typ samma symptom plus trötthet. Men den kom först nu. Såg hjärtat slå på ul igår. Tror långt ifrån alla har så mkt symptom.

• HejsanJenny

Jag hade fruktansvärt ont i huvudet och var väldigt trött veckan runt plusset, annars har jag mått tipp topp hela graviditeten. Aldrig känt något i brösten eller illamående osv. Alla är olika! Är i vecka 26 nu.

• Anonym (T)

Mina symtom kom vecka 9 och innan det kände jag ingenting alls. Inga ömma bröst, ingen molvärk, ingenting.

• Anonym (T)

...kan tillägga att symtomen som kom den vecka 9 var extrem zombie-trötthet och illamående men ej kräkningar bara kraftig avsmak för all mat. Men fortfarande inte ont i brösten eller något sådant.

• Önskarbebis2020
    Ellifant skrev 2020-01-29 16:28:28 följande:

Med min första hade jag typ inga syntom, kanske lite trött. Och fick med klämma hårt på brösten, haha.

Det var inte fören magen börja växa som jag hade lite ont i ligamenten annars mådde jag toppen hela graviditeten.

Denna gången börja illamåendet nästan direkt när jag fick plus på stickan (runt V5) och sen dess har jag fått typ allt. Trötthet, halsbränna, metallsmak i munnen m.m. Jag hoppas det snart slutar för det är en pinna. (Är i v9)

Så ta det lugnt och njut av att du slipper må dåligt. Det kommer gå bra ändå :)

Grattis!!

Åh okej! Ja jag får nog försöka njuta trots att det känns som att något är fel. Brösten ömmar mindre men har istället haft mer ilningar och molvärk. Man kan ändå inte göra så mycket om det skulle visa sig att det inte ser bra ut.
  • Önskarbebis2020
    Anonym (Typ samma) skrev 2020-01-29 16:35:57 följande:

Jag är i vecka 12 och har typ samma symptom plus trötthet. Men den kom först nu. Såg hjärtat slå på ul igår. Tror långt ifrån alla har så mkt symptom.

Åh tack! Ja jag får hoppas att jag är en av de lyckliga som slipper illamåendet men där allt ser fint ut
  • Önskarbebis2020
    HejsanJenny skrev 2020-01-29 16:37:38 följande:

Jag hade fruktansvärt ont i huvudet och var väldigt trött veckan runt plusset, annars har jag mått tipp topp hela graviditeten. Aldrig känt något i brösten eller illamående osv. Alla är olika! Är i vecka 26 nu.

Ja migrän hade jag i helgen och har smått huvudvärk varje dag. Tror dock det är spänningshuvudvärk. Åh okej, ja vi är ju det! Tack!
  • Önskarbebis2020
    Anonym (T) skrev 2020-01-29 16:46:56 följande:

Mina symtom kom vecka 9 och innan det kände jag ingenting alls. Inga ömma bröst, ingen molvärk, ingenting.

Åh okej tack! Ja vi är verkligen olika mina bröst har slutat ömma en del men är fortfarande ömma vid beröring. Jag får försöka hålla mig positiv och hänga med i karusellen
Svar på tråden Varför så lite symtom i v 6+3? När kom illamåendet eller andra starka symtom?