• Roxwell

    Gravid på försats?

    Har slutat med p-piller för att kroppen ska bli ?normal? igen. Planerar dock ej graviditet riktigt än så vi kör med kondom. Lite tråkigt... Till saken: ibland slinker den in en stund innan gummit åker på. Bara en stund. Finns risk att bli gravid på detta sett? Någon som ?lyckats?? Tänker att det kanske kommer lite försats....

  • Svar på tråden Gravid på försats?
  • Anonym (Hmm)

    Försats är ju något som kommer precis innan självaste utlösningen om jag inte minns fel. Så är han inte i närheten av att få utlösning borde det inte vara några problem.

  • Liberté

    Det är mindre chans att bli befruktad av en försats då den innehåller rätt enstaka spermier men det finns helt klart en chans.

    Jag skulle inte lita på att försatsen är helt ren.. källa är 1177

  • Anonym (Ja)

    Ja du kan bli gravid av försats.

    Vill ni inte bli gravida så använd kondom istället för att riskera något som ni inte vill och hanna i en situation där ni kanske måste ta en tråkig ställning

  • Anonym (- -)

    jag blev gravid på försatsen, så det är fullt möjligt.

  • Anonym (W)

    Syrran blev gravid så. Mitt ex gjorde en kvinna gravid så. Så ja, det händer!

  • Anonym (Japp)

    Jag har blivit gravid på försatsen. Så skydda er!!!

  • Anonym (Japp)

    Jag har blivit gravid på försatsen. Så skydda er!!!

  • Anonym (var 16)

    Vårt äldsta barn blev till på försats när jag var 16 år.

  • Roxwell

    Tack alla för era svar!

    Då vet jag att det är fullt möjligt och kanske en onödig risk att ta. Nu dör jag dock snsrt av barnlängtan medans sambon vill vänta. Kanske om ett halvår kan vi tänka på det :)

Svar på tråden Gravid på försats?