Träffa nån utan dejtingappar
Jag är 40 år och singel sedan ett par år tillbaka. Jag har nu kommit till det stadiet där jag gärna skulle träffa någon. Jag har testat olika dejtingsidor/appar men jag kan inte riktigt med det. Det är nåt i den där ständiga jakten på en bättre match vid nästa swipe. (Som även jag fastnar i) och det ytliga där det bara handlar om att välja rätt profilbild osv som gör att jag mest känn er att det blir jobbigt. (För att inte prata om alla de där inledande konversationerna man måste ha om vem man är och vad man gör..)
Hur som helst. Frågan blir ju. Om inte genom appar och sidor. Hur i all världen träffar man nån då? Har ni några förslag? Hur hittade ni era dejter? Om ni skulle leta var skulle ni leta då?
Och nästa fråga. Om man ska försöka hitta nån i sitt vardagliga liv. Hur i all världen signalerar man att man är singel... Jag är ju i en ålder osv där de flesta runt mig är upptagna. Och utgångspunkten för människor blir ju att även jag är det. Och även om jag kan ha trevliga konversationer med män i min vardag så känns det väldigt långsökt att komma in på ämnet relationer. Det kan bli flirtigt absolut. Men därifrån till att säga och du förresten är jag singel så du vet... känns väldigt avlägset. (Jag har ett jobb med många ytliga, men ofta återkommande, kontakter med människor)
Alla tips råd och tankar mottas tacksamt!