• Anonym (Dido)

IVF försök 1 misslyckande

Hej! Det låter tyvärr som att det inte lyckades denna gången för er.

Med dagens frysteknik är det väldigt ovanligt att embryot inte klarar sig, tror det är 1% eller nåt sånt. Dock så hände det oss och kliniken vart så förvånade att de bjöd oss på infrysningskostnaden inför nästa försök.

Nu när ni är igång med behandling så finns det ingen väntetid för er, men oftast så vill de att man väntar en cykel för att kroppen ska komma tillbaka så du kommer alltså att få vänta och ha en vanlig mens först om 4 veckor ish och sen på mensen efter det starta en ny behandling eller i erat fall börja mäta ägglossningsstegring vid den nästkommande ägglossningen. Hängde du med? ;)

• Anonym (Dido)

Ja den där väntan är en av de jobbigaste bitarna med Ivf tycker jag.. hemskt påfrestande! Men jag tror att du kommer behöva vänta ytterligare en cykel, så om jag räknade rätt så kan nästa frysåterföring ske runt de första dagarna i april. Det kan kännas onödigt långt men det är för att hormonerna ska hinna gå ur kroppen ordentligt. Lycka till håller tummar för nästa försök!

• Anonym (Dido)

Ja den där väntan är en av de jobbigaste bitarna med Ivf tycker jag.. hemskt påfrestande! Men jag tror att du kommer behöva vänta ytterligare en cykel, så om jag räknade rätt så kan nästa frysåterföring ske runt de första dagarna i april. Det kan kännas onödigt långt men det är för att hormonerna ska hinna gå ur kroppen ordentligt. Lycka till håller tummar för nästa försök!

• Anonym (Dido)

Okej, då är det säkert så som det står på lappen. De gör nog lite olika på olika kliniker.

• Anonym (Dido)

Ja det har jag, och ska snart på ett igen med frysåterföring!

• Anonym (Dido)

Har gjort Ivf två gånger (två barn) Första gången gick det på försök nr två med en frysis. Andra gången var krångligare med totalt 5 försök plus ett som uteblev då pga att embryot inte klarade upptiningen. Fick embryon till frysning vid två av fyra äggplock. Usch jag bävar inför att gå in i den där karusellen ännu en gång, man har ju fan inget annat i huvudet än det. Men priset vid lyckad Ivf är värd besväret :) Men vi håller tummar som sagt för både dig och mig framöver!

Svar på tråden IVF försök 1 misslyckande