• Confusedgirl

    Online på badoo på nätterna

    Jag har flera gånger märkt att killen jag dejtar är online mitt i nätterna på badoo, trots att jag VET att han sover. Jag undrar om det är flera som har så?

    Är det flera som har vart med om att det står att man är online fastän man inte är det?

  • Svar på tråden Online på badoo på nätterna
  • Danne007

    Antingen att man får notiser eller att man öppnar appen å kollar runt. Man måste öppna appen iaf för att synas online.

  • Confusedgirl
    Danne007 skrev 2020-01-31 02:45:23 följande:

    Antingen att man får notiser eller att man öppnar appen å kollar runt. Man måste öppna appen iaf för att synas online.


    Så om man får notiser så kan de visa att man är online fast att man inte öppnat appen?
  • Anonym (Lite salt)

    Kanske om han öppnat appen och gått in där, och sedan glömt stänga den innan han somnar?

  • Confusedgirl
    Anonym (Lite salt) skrev 2020-01-31 05:22:01 följande:

    Kanske om han öppnat appen och gått in där, och sedan glömt stänga den innan han somnar?


    Men ibland så blir han offline och sedan blir online till och från under natten, han måste ju sova någonting
  • Fjäril kär

    Då sover han inte helt enkelt. Han kanske får avisering som plingar och han tittar och är inloggad en stund och sen loggar han ut och kommer tillbaka när det plingar igen.

    Nästa fråga blir ju varför ni båda två är på Badoo om ni är ihop?

  • Confusedgirl
    Fjäril kär skrev 2020-01-31 07:04:51 följande:

    Då sover han inte helt enkelt. Han kanske får avisering som plingar och han tittar och är inloggad en stund och sen loggar han ut och kommer tillbaka när det plingar igen.

    Nästa fråga blir ju varför ni båda två är på Badoo om ni är ihop?


    Okej kanske är så, vi är inte ihop
  • Anonym (Kotte)

    Om han loggar in och ut under en längre tid tex under natten så får han förmodligen aviseringar om att någon skriver till honom. Låter som att han läser och skickar meddelande fram och tillbaka.

  • Anonym (Q)

    Du skriver att du VET att han sover.. hur vet du det?
    Och att han är online är väl ett rätt tydligt tecken på att han INTE sover just då?

    Varför sover inte du själv, utan är online och spionerar på en kille som du inte ens är ihop med?

  • Anonym (Ronke)

    Grattis! Han fortsätter leta efter någon som är bättre än dig. Det är så nätdejting fungerar.

  • Anonym (fulspel)
    Anonym (fulspel) skrev 2020-01-31 17:30:39 följande:

    klklk


    Det betyder väl bara att han inte loggat ut från sidan. Jag har både kik och några andra appar som jag aldrig stänger eftersom innehållet försvinner om man loggar ur. Har ett par olika mobiler, varav den ena alltid är aktiv, trots att jag ibland inte är inne mer än en eller ett par ggr i veckan rent fysiskt, ibland mindre. Jag har haft apparna s k aktiva trots att jag haft både kk´s och dejtat emellanåt. I mitt senaste förhållande avaktiverade jag aldrig ens mitt konto och står nog som medlem än idag?! Glömde mitt lösenord rätt snabbt och kan inte ta bort min profil därifrån, precis som på massa andra sidor som jag glömt lösenord till. Men som någon här skrev så krävs det att man är inloggad aktivt för att det ska bli en aktiv symbol, som tex här på Familjeliv då lampan/pricken blir grön.

    En sak som du måste ta i beaktning dock är att det alltid är en fördröjningseffekt på 60 min som dejtingappar och Facebook använder. För att det ska se ut som att människor är aktiva mer eller mindre hela tiden, jävla bedragarverksamhet...vet inte ens om det är lagligt då det är missvisande?
    Ett väldigt fult trick som gör att du ser ut att vara online mer eller mindre hela tiden, trots att du kanske bara loggar in ett par minuter varje timme. På symbolen ser det ut som du varit inloggad hela dagen..just saying! Något som skapat mycket missförstånd och dåliga känslor hos många som nätdejtat, och ofta ogrundat.

    Du borde ju fråga pojkvännen varför det plingar hela tiden när han sover
  • Sarah889

    Ledordet i ditt bekymmer är "sover". Dvs han snackar en massa skit och för dig bakom ljuset.

  • Confusedgirl
    Anonym (Q) skrev 2020-01-31 08:25:47 följande:

    Du skriver att du VET att han sover.. hur vet du det?

    Och att han är online är väl ett rätt tydligt tecken på att han INTE sover just då?

    Varför sover inte du själv, utan är online och spionerar på en kille som du inte ens är ihop med?


    För att vissa arbetar natt och är vaken om nätterna.
  • Anonym (H)

    Träffa en kille som du slipper spionera på istället.

Svar på tråden Online på badoo på nätterna