• UndrandeSökare

Låg höjning på hCG. Ofostrig?

Jag har haft 6 missfall varav 2 var ofostriga graviditeter och vid den andra ofostriga tog jag många hcgprover och följde utveckligen. Hcg utvecklades helt normalt, hade över 50.000 i hcg men det fanns ändå bara en tom hinnsäck vid vul på dag 8+0.

Så tyvärr behöver inte hcg utvecklingen säga något om det är ofostrigt eller ej. Däremot har jag haft MA några gånger i v.11, och då kunde man se att hcg inte utveckade sig tillräckligt snabbt. Vid vul sågs hinnsäck, och foster men utan hjärtslag.

Hoppas det går bra för dig på nästa vul.

• UndrandeSökare
    JeSuisMoi skrev 2020-02-01 14:32:05 följande:

Jag tog ett nytt hCG-prov igår faktiskt men har ännu inte fått svar. Ok så dina värden dubblerades alltså trots ofostrig? Har förstått att det är rätt ovanligt.. mina värden ligger ju bra i förhållande till graviditetslängden men det är ju ökningen som är dålig. Hoppas i alla fall inte att det är utomkveds... ska till Sri Lanka om en vecka och det sista jag vill är att behöva opereras där...

Får se vad gårdagens test låg på. Kan vara allt mellan 5000-15000 skulle jag tro..

Finns det någon möjlighet för dig att boka in vul tidigare än om 4dagar? Så du slipper vänta med tanke på din resa på lördag?

Finns det möjlighet att omboka resan utomlands ifall det skulle visa sig vid vul att det är MA eller ofostrig?

De 3 alternativ som finns om det tex är ofostrig eller MA är cytotectabletter, skrapning eller vänta tills det kommer ut av sig självt.

Förstår att du helst nte vill behöva söka vård utomlands, med tanke på ev. höga kostnader etc
Svar på tråden Låg höjning på hCG. Ofostrig?