• Dhalia

Låg höjning på hCG. Ofostrig?

JeSuisMoi skrev 2020-02-23 07:34:15 följande:

Tänkte uppdatera tråden då jag vet hur störigt det är när man själv söker på dessa trådar och inte får veta hur historien slutar. Min historia har dock ännu inte slutat, är i vecka 10 (9+1) och allt är väl normalt hittills, enda är att jag känner att jag har för milda symptom för att det ska vara en lyckad graviditet.

Har smått illamående till och från, har endast under tre gånger denna graviditet varit riktigt nära på att kräkas, men aldrig kräkts. Dålig aptit, molvärk till och från och ömma bröst främst framåt kvällarna. Man hör ju andra som är hyfsat symptomfria men det känns ändå som att det är för bra för att vara sant.

Inskrivning på tisdag (om två dagar) och får då veta när mitt nästa ultraljud blir (troligen nu i veckan eller veckan därpå).

Läste precis din tråd och stort grattis! Kan vara att man tillhör den gruppen där man inte har så mycket symptom. Min mamma hade precis så två lyckade graviditeter aldrig fått missfall och hade bara milda symptom precis som du beskriver. Jag hade själv desamma som min mamma och var så jäkla medveten om att folk med milda brukar ibland sluta i missfall (Hade ju läst om de) men trodde ändå aldrig de skulle hända mig. Tyvärr hände det mig fostret hade stannat i v8+2 och vi fick reda på det i vecka tio vid vårt första UL (skulle göra NIPT). Men ja tror ändå vid nästa graviditet så kommer det nog vara samma jag tror inte jag kommer stå å kräkas som många andra gör. Blir inte så lätt åksjuk och sånt, vet inte om de hänger samman kanske.

Jag håller tummarna för att allt går vägen för er, passa på att njuta istället! Just de har faktiskt en gammal kollega som är höggravid nu och hon hade också bara sådär milda symtom. :)
  • Dhalia
    JeSuisMoi skrev 2020-02-23 09:56:21 följande:

Tack för svar! Mitt nästa ultraljud är också i samband med NIPT, så tror det blir nu i veckan. Jag känner mig rätt säker tyvärr på att det kommer vara MA, och om det är det vill jag ju också bara veta det så tidigt som möjligt.

Beklagar ditt MA.. Hade du någon känsla då att det kunde vara MA? Du hade inga blödningar eller så?

Känner att jag bara vill veta hur det står till, så man kan gå vidare, antingen som gravid eller med nästa försök..

Det behöver absolut inte betyda. Men vet hur det känns jag kommer själv va jätterädd för missfall nästa gång de tar sig, för jag nog inte kommer ha så mycket symptom.

Nej jag hade ingen känsla alls att något skulle vara fel, ingen smärta eller blödning alls, hade bara molvärk men de hade jag haft till och från sedan jag plussa men jag tror molvärken minskade på slutet och de har ja förstått nu i efterhand att de säkert va för att det slutade växa och livmodern töjdes inte mer. Jag började inte blöda förrän veckan efter då vi fick bekräfta igen att de va ett MA då var jag i typ v11+5.

Ja tänker samma de bra att man kollar tidigt för man börjar typ landa i tankarna att nu blir de bebis, men nu håller vi tummarna för lillen där inne :)
Svar på tråden Låg höjning på hCG. Ofostrig?