• Anonym (Middag)

Tänkte bjuda på tacos, nåt ni saknar? Hm

Jag tänkte bjuda på tacomiddag och det är ett sällskap med blandade vuxna och barn som kommer.

Har hittills köpt det vi själva brukar ha, men eftersom jag har noll koll på vad andra äter till sin tacos så vill jag gärna ha förslag på vad många uppskattar och kan tänkas sakna.

Har köpt:

- majs

- mild tacosås

- tortillabröd

- champinjoner

- köttfärs och tacoskrydda

- naturell creme fraiche

- riven ost

- ruccola

• Svar på tråden Tänkte bjuda på tacos, nåt ni saknar? Hm
  • Anonym (Meja)

Oj! Vad många saker ni har på era tacos?. 

Jag har endast: 

Tacochips
    Tortillabröd
    riven ost
    paprika
    tomat
    gurka
    gul lök
    tacosås
    jalapenos
    creme fraiche

Hade ingen aning om alla oändliga variationer som folk verkar ha. Trodde att de flesta hade samma som mig på sina tacos.Förvånad

• Fjäril kär
    Anonym (Meja) skrev 2020-02-01 14:39:46 följande:

Oj! Vad många saker ni har på era tacos?. 

Jag har endast: 

Tacochips

Tortillabröd

riven ost

paprika

tomat

gurka

gul lök

tacosås

jalapenos

creme fraiche

Hade ingen aning om alla oändliga variationer som folk verkar ha. Trodde att de flesta hade samma som mig på sina tacos.

Det fina med Tacos är att det går att variera i det oändliga och testa nya smaker och kombinationer.
  • Anonym (Meja)
    Fjäril kär skrev 2020-02-01 14:52:03 följande:
    Det fina med Tacos är att det går att variera i det oändliga och testa nya smaker och kombinationer.
    Ja , det har du rätt i. Har nog aldrig tänkt på alla möjligheter. Måste nog prova lite mer saker som t.ex banan och ananas. Blev lite inspirerad av tråden nu Skrattande
  • Smultronmarmelad

Mango, stekt ägg och vitlökssås! Mmmm.

• Tow2Mater

pico-de-gallo (skär fasta tomater i små bitar, hacka en halv lök, hacka färsk eller fryst koriander, salt, peppar, lite citron - blanda.)

• Anonym (Meghan)
    Anonym (Meja) skrev 2020-02-01 15:06:25 följande:

Ja , det har du rätt i. Har nog aldrig tänkt på alla möjligheter. Måste nog prova lite mer saker som t.ex banan och ananas. Blev lite inspirerad av tråden nu 

Jag blev serverad tacos på ett bröllop för något år sedan och jäklar vad tillbehör det var!

I köttväg kunde man välja på köttfärs, kyckling, fläskfilé, oxfilé, samt även tonfisk, räkor och lax.

Och all världens grönsaker, frukter, såser och röror. Vi åt i timmar!
  • Anonym (Meja)
    Anonym (Meghan) skrev 2020-02-01 16:50:43 följande:
    Jag blev serverad tacos på ett bröllop för något år sedan och jäklar vad tillbehör det var!

I köttväg kunde man välja på köttfärs, kyckling, fläskfilé, oxfilé, samt även tonfisk, räkor och lax.

Och all världens grönsaker, frukter, såser och röror. Vi åt i timmar!
     Åh, vad spännande!
    Det lät dessutom väldigt gott, och man kan knappast ledsna om det finns så mycket olika tillbehör.
  • Anonym (H)

Tomat, gurka, paprika, banan..

• No Logo

Majstortillas (Gör hela skillnaden, köpes färska på en mexikansk restaurang och förvaras i frysen)

Stark salsa

Gräddfil

Ost

Guacamole

Koriander

Rödlök

Tomater

Jalapeños

Kycklingfile i bitar, stekta i tacokrydda

Ryggbiff, stekt medium rare och sedan skuren i tunna skivor

Som tillbehör serverar jag quesadillas på vetetortillas och ost, samt nachos eller totopos

Ibland gör vi fish tacos också, med panerad torsk, någon typ av slaw samt sriracha.

• Anonym (Veg)

Saknar mer grönsaker. Typ sallad, tomat gurka, avokado.

• Tutelitut

Jag brukar inte ha majs, ruccola, creme fraiche och champinjoner. Däremot gurka, tomater och gärna guacamole.

• Anonym (trådstartaren)

Vad ni än gör, lägg inte bajs i maten, det är fan inte gott!

• korngryn

Avokado, antingen i bitar eller mosad

Rödlök, fint hackad

Bönor frästa med lite tacosås och tacokrydda

Vitkål eller rödkål, finstrimlad

• Ms anybody

Ja! Du saknar Annanas, rå lök, gurka, tomat, riven ost, jalapeno ???? skippa svampen.

Svar på tråden Tänkte bjuda på tacos, nåt ni saknar? Hm