• Ebjkpg

    Clearblue spökstreck? Är det vanligt

    Hej!

    Hur vanligt är det att man får spökstreck på CB testa tidigt?

    Tog ett test imorse och kunde se ett svagt streck, asså det gick knappt att se det (visste inte om jag såg i syne först) jag la sedan undan testet och kollade på det efter 30-40min. Då kunde jag se strecket tydligare, brett och blått. Fortfarande super svagt!

    Är på äl+8 eller 9, så är ju verkligen jättetidigt att testa

    Men vill gärna höra era erfarenheter av clearblue. Har ni någongpn fått ?positivt? som visade sig vara ett spökstreck?

    Har även kollat på testet en armlängd ifrån och kan se strecket även då, i alla vinklar, så vet att det inte är en skugga!

    Lägger upp en bild på testet, syns mer IRL men som sagt väldigt svagt!

  • Svar på tråden Clearblue spökstreck? Är det vanligt
  • Anonym (CB uselt)

    Hade jag inte testat med annat test än CB förra graviditeten så hade jag trott att testet var negativt, såg exakt ut som ett spökstreck. Samma spökstreck syns när testet är negativt så för mig har ett negativt och ett positivt streck sett likadana ut. Värdelöst test verkligen!

  • Anonym (CB uselt)
    Lovart skrev 2020-02-04 18:36:54 följande:

    Menar ni att alla cb är dåliga eller bara early? Trodde de var bra ju!! Överpris isf


    Min erfarenhet är att alla CB är dåliga förutom det digitala där det antingen står "gravid" eller "inte gravid" på skärmen.
  • Lovart
    Anonym (CB uselt) skrev 2020-02-04 18:39:52 följande:

    Min erfarenhet är att alla CB är dåliga förutom det digitala där det antingen står "gravid" eller "inte gravid" på skärmen.


    Kaaasst!
  • Anonym (53)

    CB är de mest pålitliga o bra testen tycker jag.

    Bara för det inte visar det resultat ni vill så ni bryter sönder dem eller anklagar dem för spöksträck för ni försöker pressa er att se två sträck är inte deras fel.

  • Anonym (Li)
    Anonym (53) skrev 2020-02-04 18:52:43 följande:

    CB är de mest pålitliga o bra testen tycker jag.

    Bara för det inte visar det resultat ni vill så ni bryter sönder dem eller anklagar dem för spöksträck för ni försöker pressa er att se två sträck är inte deras fel.


    Nja. Om det är så pass utbrett att clearblue blivit okända för spökstreck tyder det på systemfel, inte användarfel.
  • Anonym (..)

    Det är väl anonym 53 som upprepar i varenda tråd att tillverkarna av gravtester säger att att man ska se tydligt streck på en armlängds avstånd, annars är man inte gravid. De som får tidiga positiva resultat som är svaga pga låg hcg-nivå är tydligen inte gravida ;)

  • Anonym (Spök)
    Anonym (53) skrev 2020-02-04 18:52:43 följande:

    CB är de mest pålitliga o bra testen tycker jag.

    Bara för det inte visar det resultat ni vill så ni bryter sönder dem eller anklagar dem för spöksträck för ni försöker pressa er att se två sträck är inte deras fel.


    Nja. De här strecken uppkommer inom tiden och är i rätt färg och går att fånga på bild. I deras bruksanvisning står det dessutom "det spelar ingen roll hur svagt strecket är, resultatet är ändå 'gravid' ".

    Nej bojkott av dessa cb early är på sin plats.
  • Anonym (,,)

    Jag har aldrig fått spökstreck på varken clerblue eller rfsu. Man kanske har lite för mycket hopp ibland så man letar. Samma med att redigera bilderna, det ska man inte behöva göra enligt mig. Hoppas ju verkligen inte att det är spök för dig... tråkigt i så fall :(

  • Anonym (Kemiskt missfall)

    Jag har aldrig fått ett spökstreck någonsin och då har jag testat dem flesta märkena. Däremot har jag fått ett par TORKSTRECK. Att jag alltså läst av testet efter för lång stund mot vad anvisning säger och då ser något som jag hoppats kanske skulle varit ett streck.

    Det är ju inte så konstigt att det blir så tänker jag... Remsan måste ju vara annorlunda just på den platsen där strecket ska vara om hcg sugs upp.

    Någonting som väldigt få nämner är ju kemiska missfall. Det kan ju vara någonting som sedan aldrig utvecklas och blir någonting. Det ger svaga streck ena dagen för att man sedan dagen efter får sin mens.

    Jag tror att ett par spökstreck är ett par kemiska missfall.

Svar på tråden Clearblue spökstreck? Är det vanligt