• Copello

    Hur får jag henne?

    Jag behöver lite tips hur jag ska göra.

    Det gäller en kvinna jag är nyfiken på och vill lära känna henne mer för jag gillar henne. Jag har liksom glömt hur man gör, det där med normer om hur man ska bjuda upp en kvinna man gillar.  Jag och min ex gjorde slut för 1,5 år sedan. Jag har inte dejtat med någon sen dess utan bara ta hand om mig och min son och träffat min närmaste vänner.


    Hon jag gillar, vi känner lite varandra sen ca 10 år, typ vet vem vi är och har då och då råkat träffa på varandra och då brukade vi små prata lite. Kanske det händer några ggr per år. Jag har alltid tyckt väldigt bra om henne sen första gång jag träffade henne. Något inne i mig vill vara med henne. Jag började ta kontakt med henne någon gång i dec via FB. Jag frågade först om vi kunde vara vänner och hon godkände det direkt. Strax innan julen frågade jag om hon ville hänga med på en promenader till bra fika och hon svarade snabbt och tyckte det skulle vara trevligt men att hon inte kunde för hon var med sin släktningar då. Det var ju helgen precis innan julen. Sen var det sjukdom som var i vägen under mellandagarna så vi inte kunde ses när vi både var ledig från jobbet och jag hade inte min son. Men därefter lyckades vi få en tid som passade oss under en vardag. Det var trevligt. Vi pratade ca tre timmar och hon pratade typ ca 90% av vår samtal. Glad Hon var rätt pratglad och när vi skulle gå isär varandra vid en hållplats så var hon liksom klistrad kvar och pratade kanske 5-10 minuter till.  När vi skulle gå sa jag att det skulle vara kul att träffas igen så svarade hon ?Absolut!?  Därefter har vår schema inte alls matchat pga min son, hon upptaget med annat osv. Hittills har det varit så att när jag har min son så har hennes helg varit lugn och när jag inte har min son så har hon varit upptaget.


    Det är bara jag som har tagit initiativ hela tiden med allt som t.ex att sms:a och fråga hur hon mår och hur helg/dag varit och även frågat om att det finns någon tid som passar för att ses/göra något. Det är bara jag som har gjort det hela tiden sen i dec. Hon har aldrig tagit något initiativ. När jag frågar henne så har hon alltid svarat snabbt på mina frågor och även frågar tillbaka t.ex ?själv då? Efter hon svarat på min frågan om hur hon mår t.ex.


    Jag vet inte om jag ska fortsätta och sms:a till henne för det känns som om att jag är påflugen. Jag har hört av mig till henne typ ca 1-2 ggr i veckan. Hon kanske bara är artig och svarar men är i själva verket inte intresserad och ?hoppas? att jag ska tröttna på henne om hon inte tar något initiativ. Hon kanske försöker visa att hon inte är intresserad genom att inte ta initiativ?


    Jag kan ibland vara den person som vill att det ska ske NU. Jag kanske ska ta det lugnt och ha lite tålamod för det har gått bara några veckor nu. Jag funderar på att släppa det hela nu och inte höra av mig på några veckor och prova på nytt igen om några veckor. Jag ska ändå resa bort snart om ett par veckor med min son och då blir vi borta 2 veckor.
    Eller ska jag sluta att fråga om att när vi kan ses utan bara sms:a och fråga om hur hon mår/ hur dagen, helg varit osv och inte om när vi kan ses i några veckor? Jag vet inte vad jag ska göra. Jag vill inte vara påflugen. Om hon skulle säga att hon inte vill att jag håller på och sms henne eller något så skulle jag respektera henne direkt och inte höra av mig mer. Kanske problemet är att min ex och hon jobbar på samma arbetsplats och sitter i samma rum några meter från varandra. De har jobbat ihop bara halv år. Kanske det är det som påverkar också?


     


    Tacksam få tips?..  Solig

    /Mannen
  • Svar på tråden Hur får jag henne?
  • elin1989

    Jag tror inte att hon är intresserad tyvärr. Hon borde förstås inte smsa med dig utan säga som det är men hon hoppas nog som du säger att du ska lägga ner om hon aldrig kan ses och inte tar initiativ.

  • Copello

    Ja, tänkte väl det. Min magkänslan säger det att hon inte är intresserad. Skulle hon vara intresserad hade hon tagit initiativet också. Några av mina killkompisar säger att jag inte ska ge upp utan fortsätta och "anfalla" men min magkänslan säger att jag inte ska göra det. Det bästa är väl att följa sin magkänslan eller hur....

Svar på tråden Hur får jag henne?