Anonym (Anonym) skrev 2020-02-03 18:09:20 följande:
Det är fullständigt normalt att ha stark lukt på sina flytningar och inget du kan göra mycket åt, annat än att byta trosor varje dag. Och tvätta inte sönder vaginan! Den ska man däremot INTE tvätta varje dag, även om det är med vatten, det torkar ut slemhinnorna.
Jag byter trosor varje dag. Duschar gör jag också varje dag och då tvättar jag utan att "spola" med vatten rakt på, tar oftast vatten i handen och tvättar utvändigt eller hur man ska förklara, just för jag vet om att det kan torka ut annars.
Anonym (mumin) skrev 2020-02-03 18:43:45 följande:
Jag skulle säga att det inte är normalt att lukta igenom kläderna om man sköter om sin hygien. Tog de tester på bakteriell vaginos?
Anonym (o) skrev 2020-02-03 19:13:44 följande:
Om du inte tvättar dig så luktar du såklart. Tvätta med mild två varannan / var tredje dag. Att man inte ska tvätta varje dag med tvål betyder inte att man ska strunta i att rengöra öht.
Jag skulle säga att jag sköter min hygien, byter som sagt underkläder varje dag och tvättar av "lätt" när jag duschar. När jag var hos gyn var det två läkare som undersökte mig (av andra orsaker). Osäker på om de testade för BV men de topsade och tog andra prover. De sa bara att det inte var BV och att det inte luktade konstigt på något sätt.
Anonym (Eller så..) skrev 2020-02-03 19:36:00 följande:
Du kanske har en ph obalans och inte BV? Har du tvättat mycket och använt tvål så kan det ha skapat obalans. Har du provat Lactal som finns på apotek?
https://www.apotea.se/lactal-balans-vagitorium-7-st
Som jag skrev i använder jag Lactal balans. Använder bara intimtvål när jag ska raka mig (ca varannan, var tredje dag) och då är jag noga att inte tvätta invändigt.
Anonym (...) skrev 2020-02-03 19:42:49 följande:
Jag luktar också starkt ibland, genom kläderna. Inte äckligt som bakteriell vaginos (som jag inte har), bara starkt. Läkarna vet så jäkla lite om alla tillstånd kroppen kan ha. Man kan ha problem det inte studerats på än.
Anonym (Samma problem) skrev 2020-02-03 19:45:16 följande:
Instämmer helt där! Jag har haft problem länge men läkarna säger bara att det är bv och ger behandling efter behandling som inte hjälper.
Precis! Jag har haft BV för länge sen, och minns att det var en annan, mer äcklig lukt då jämfört med nu. Det är inte alltid mina flytningar är gulaktiga heller, det kommer lite i perioder. Nu när jag tänker efter blir det ofta värre om jag sitter framför datorn en hel dag. Det blir liksom mer instängt då.