Inlägg från: Anonym (Samma problem) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Samma problem)

Underliv som luktar starkt

Har samma problem, läkaren sa till mig att det är bakteriell vaginos men det går inte bort med behandling.

• Anonym (Samma problem)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-02-03 18:09:20 följande:

Det är fullständigt normalt att ha stark lukt på sina flytningar och inget du kan göra mycket åt, annat än att byta trosor varje dag. Och tvätta inte sönder vaginan! Den ska man däremot INTE tvätta varje dag, även om det är med vatten, det torkar ut slemhinnorna.

Det är inte alls normalt att ha en stark lukt på flytningarna. Normala flytningar ska lukta som filmjölk eller knappt något alls
  • Anonym (Samma problem)
    Anonym (Eller så..) skrev 2020-02-03 19:36:00 följande:

Du kanske har en ph obalans och inte BV? Har du tvättat mycket och använt tvål så kan det ha skapat obalans. Har du provat Lactal som finns på apotek?

www.apotea.se/lactal-balans-vagitorium-7-st

Ph obalans och bakteriell vaginos är samma sak...
  • Anonym (Samma problem)
    Anonym (...) skrev 2020-02-03 19:42:49 följande:

Jag luktar också starkt ibland, genom kläderna. Inte äckligt som bakteriell vaginos (som jag inte har), bara starkt. Läkarna vet så jäkla lite om alla tillstånd kroppen kan ha. Man kan ha problem det inte studerats på än.

Instämmer helt där! Jag har haft problem länge men läkarna säger bara att det är bv och ger behandling efter behandling som inte hjälper.
  • Anonym (Samma problem)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-02-03 19:56:12 följande:

Jaha? Men bara för att det är "rätt" slags doft betyder inte att det inte ska lukta.

Du säger emot dig själv där. Normala flytningar luktar som sagt inte starkt.
  • Anonym (Samma problem)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-02-03 20:20:16 följande:

Normala flytningar kan visst lukta starkt.

Fast nej, det ska dom inte göra, då beror det oftast på bv eller bristande hygien. Normala flytningar är heller inte mörkgula i färgen som ts.
  • Anonym (Samma problem)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-02-03 20:40:05 följande:

Jag pratar utifrån mina egna erfarenheter och jag har varken bv eller bristande hygien, eller någon annan sjukdom.

Fast du har inte mörkgula flytningar också antar jag?
  • Anonym (Samma problem)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-02-03 20:47:04 följande:

Nej de har normal färg i sammanhanget.

Precis. Men eftersom ts även har gula flytningar så tyder det med största sannolikhet på någon slags infektion.
  • Anonym (Samma problem)
    Anonym (C) skrev 2020-02-04 15:34:57 följande:

Jag har haft hormonspiral och fick bakteriell vaginos och underlivet betedde sig annorlunda med flytningar. Var en period det luktade riktigt vidrigt och jag kände lukten genom kläderna, var just bakteriella vaginosen. Nu i efterhand tänker jag att det kan ha berott på spiralen att jag haft de problemen men är inte helt säker. Kanske värt att testa att ta ut? Har du reflekterat över om du haft så innan spiral?

Fick du gula flytningar?
Svar på tråden Underliv som luktar starkt