Inlägg från: Anonym (AD) |Visa alla inlägg
  • Anonym (AD)

Underliv som luktar starkt

Anonym (Undrande) skrev 2020-02-03 20:47:40 följande:

Jag byter trosor varje dag. Duschar gör jag också varje dag och då tvättar jag utan att "spola" med vatten rakt på, tar oftast vatten i handen och tvättar utvändigt eller hur man ska förklara, just för jag vet om att det kan torka ut annars.Jag skulle säga att jag sköter min hygien, byter som sagt underkläder varje dag och tvättar av "lätt" när jag duschar. När jag var hos gyn var det två läkare som undersökte mig (av andra orsaker). Osäker på om de testade för BV men de topsade och tog andra prover. De sa bara att det inte var BV och att det inte luktade konstigt på något sätt.Som jag skrev i använder jag Lactal balans. Använder bara intimtvål när jag ska raka mig (ca varannan, var tredje dag) och då är jag noga att inte tvätta invändigt.Precis! Jag har haft BV för länge sen, och minns att det var en annan, mer äcklig lukt då jämfört med nu. Det är inte alltid mina flytningar är gulaktiga heller, det kommer lite i perioder. Nu när jag tänker efter blir det ofta värre om jag sitter framför datorn en hel dag. Det blir liksom mer instängt då.

Kanske dags att spola "rakt på" då och se om det gör någon skillnad. Jag duschar rakt upp i skrevet vid dusch, vid långa toabesöket och tvättar rejält med blött papper när jag kissat. Luktar inget i princip. Varför tvättar du bara utanpå med handen om du har massor med flytningar och lukt? Sköljer du inte ens med duschen mellan benen när det luktar illa?
  • Anonym (AD)
    Anonym (Undrande) skrev 2020-02-03 21:04:06 följande:

Men det är ju inte så att jag tvättar frenetiskt varje dag, bara tvättar av lite lätt. Upplever att det blir ännu värre om jag inte gör det, vilket inte är så konstigt eftersom man även svettas mer eller mindre mellan benen när man ex. tränar.Längre och längre period vet jag inte, men jag har testat nån dag längre. Trivs inte orakad, det kliar/sticks och det är något jag känner att jag inte vill sluta med :/

Tror du tvättar för lite.
  • Anonym (AD)
    Anonym (Undrande) skrev 2020-02-03 21:20:33 följande:

Tvättar för lite gör jag nog inte. Att tvätta inne i underlivet ska man inte göra, då kan det bli värre eftersom det torkar ut och förstår pH-balansen, har jag fått lära mig iaf. Jag tvättar inre- och yttre blygdläppar med vatten och då känns det mycket fräschare nån timme.

Inte inuti, utan allt som kan tvättas utvändigt med duschen. Om man bara tar lite vatten i handen kan man ju inte skölja överallt. Är det inuti du luktar eller mellan blygdläpparna?
Svar på tråden Underliv som luktar starkt