Underliv som luktar starkt
Om du inte tvättar dig så luktar du såklart. Tvätta med mild två varannan / var tredje dag. Att man inte ska tvätta varje dag med tvål betyder inte att man ska strunta i att rengöra öht.
Om du inte tvättar dig så luktar du såklart. Tvätta med mild två varannan / var tredje dag. Att man inte ska tvätta varje dag med tvål betyder inte att man ska strunta i att rengöra öht.
Jag tvättar inre och yttre blygdläppar, allt som finns på utsidan. Det jag menar när jag inte tvättar frenetiskt är just att jag inte spolar inuti och har tvål, för det har jag lärt mig att man inte ska göra då det kan bli värre. När jag tvättar med vatten blaskar jag bara inte utan jag använder mig av handen just för att komma åt alla yttre ställen såklart. Har jag haft sex utan kondom är jag såklart ännu mer noggrann och tvättar i flera omgångar.
Jag har verkligen svårt att tro att jag tvättar för lite :/
Det är flytningarna som luktar, inte mellan blygdläpparna.
Använd underbyxor i bomull
Jag har haft hormonspiral och fick bakteriell vaginos och underlivet betedde sig annorlunda med flytningar. Var en period det luktade riktigt vidrigt och jag kände lukten genom kläderna, var just bakteriella vaginosen. Nu i efterhand tänker jag att det kan ha berott på spiralen att jag haft de problemen men är inte helt säker. Kanske värt att testa att ta ut? Har du reflekterat över om du haft så innan spiral?