Inlägg från: Anonym (o) |Visa alla inlägg
  • Anonym (o)

Underliv som luktar starkt

Om du inte tvättar dig så luktar du såklart. Tvätta med mild två varannan / var tredje dag. Att man inte ska tvätta varje dag med tvål betyder inte att man ska strunta i att rengöra öht.

• Anonym (o)
    Anonym (Undrande) skrev 2020-02-03 21:20:33 följande:
    Anonym (AD) skrev 2020-02-03 21:09:35 följande:
    Tror du tvättar för lite.
    Tvättar för lite gör jag nog inte. Att tvätta inne i underlivet ska man inte göra, då kan det bli värre eftersom det torkar ut och förstår pH-balansen, har jag fått lära mig iaf. Jag tvättar inre- och yttre blygdläppar med vatten och då känns det mycket fräschare nån timme.

Du ska inte tvätta inne i slidan. Men utanför slidan, inre blygdläppar och alla veck utanpå behöver rengöras med mild tvål. 
  • Anonym (o)
    Anonym (AD) skrev 2020-02-03 21:09:35 följande:
    Tror du tvättar för lite.
    tror jag också
  • Anonym (o)
    Anonym (Undrande) skrev 2020-02-03 22:16:01 följande:

Jag tvättar inre och yttre blygdläppar, allt som finns på utsidan. Det jag menar när jag inte tvättar frenetiskt är just att jag inte spolar inuti och har tvål, för det har jag lärt mig att man inte ska göra då det kan bli värre. När jag tvättar med vatten blaskar jag bara inte utan jag använder mig av handen just för att komma åt alla yttre ställen såklart. Har jag haft sex utan kondom är jag såklart ännu mer noggrann och tvättar i flera omgångar.

Jag har verkligen svårt att tro att jag tvättar för lite :/

Anonym (AD) skrev 2020-02-03 21:41:12 följande:
    Inte inuti, utan allt som kan tvättas utvändigt med duschen. Om man bara tar lite vatten i handen kan man ju inte skölja överallt. Är det inuti du luktar eller mellan blygdläpparna?

Det är flytningarna som luktar, inte mellan blygdläpparna.

Det räcker inte med vatten. Vatten rengör inte
  • Anonym (o)

Använd underbyxor i bomull 

• Anonym (o)
    Anonym (Undrande) skrev 2020-02-04 17:58:33 följande:
    Ja trosskydd använder jag typ dagligen. Vet att det stänger in och att man gärna ska va utan, men eftersom det luktar så känns det fräschast att kunna byta.. Men visst det blir ju en ond spiral. Får väl ganska försöka stå ut och vara utan ett tag för att se om det blir bättre. Eller köpa lite dyrare och bättre trosskydd? Köper de billigaste nu och det kanske inte är bästa kvalitén xD

Yoghurt? Fungerar det? Har du provat?
    Anonym (C) skrev 2020-02-04 15:34:57 följande:

Jag har haft hormonspiral och fick bakteriell vaginos och underlivet betedde sig annorlunda med flytningar. Var en period det luktade riktigt vidrigt och jag kände lukten genom kläderna, var just bakteriella vaginosen. Nu i efterhand tänker jag att det kan ha berott på spiralen att jag haft de problemen men är inte helt säker. Kanske värt att testa att ta ut? Har du reflekterat över om du haft så innan spiral?

Åh jag som verkligen vill ha kvar min hormonspiral! Har så svårt att hitta amdra prev. medel som fungerar bra på mig.

Minns inte hur det var innan den men jo, det är möjligt att jag faktiskt inte hade problem då.
    Använd inte trosskydd varje dag
    Stoppa inte in yoghurt i slidan
    Använda tjocka bindor när du har mens
    tvätta dig med mild intimtvål varannan dag (var tredje dag)
Svar på tråden Underliv som luktar starkt