• Anonym (me)

    Hur reagerar högfunktionella missbrukare när deras partner tar upp problemet?

    Jag har en fråga till er som har missbrukat, vad det nu är ? piller, alkohol, sex, cannabis etc. ? men ändå är högfunktionella.
    Hur reagerade du när din partner tog upp att ditt missbruk är ett problem? Blev du arg? Ledsen? Kände dig förnedrad? Tyckte du att hen överdrev? Sopade det under mattan? Bortförklarade problemen? Bestämde du dig för att bli bättre?

    Jag är själv i denna sitsen (partner till en missbrukare) och vill gärna höra andras erfarenheter.


    Tack

  • Svar på tråden Hur reagerar högfunktionella missbrukare när deras partner tar upp problemet?
  • Anonym (xfyllo)

    Det finns ingen missbrukare som vill höra att deras bruk är ett problem. Som missbrukare är du ju medveten om vad som pågår så "avslöjandet" kan komma i olika stadium av bruket. Tala om att du ser vad som pågår och ta det därifrån.

  • klyban
    Anonym (xfyllo) skrev 2020-02-04 08:40:40 följande:
    Det finns ingen missbrukare som vill höra att deras bruk är ett problem. Som missbrukare är du ju medveten om vad som pågår så "avslöjandet" kan komma i olika stadium av bruket. Tala om att du ser vad som pågår och ta det därifrån.

    Först måste det var ett missbruk, lärt mig att få vet vad det är ens.
    Och när det kommer till cannabis, så är inte det tillräckligt att konsumera för att bli ett missbruk i sig.


     


    Sen alkohol kan man dricka en gång per år och vara missbrukare, elelr varje dag och INTE vara en.(Men troligtvis beroende där)


    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
Svar på tråden Hur reagerar högfunktionella missbrukare när deras partner tar upp problemet?