Inlägg från: Anonym (Ledsen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ledsen)

    Nån med släkting med lewy body demens?

    Min mamma fick diagnosen för ca 1 år sedan, vi har alltid haft en väldigt bra relation, träffats flera gånger i veckan och pratat i telefonen varje dag, hon var verkligen min allra bästa vän som jag kunde prata med om allt. Sen hon blev sjuk har hon förändrats väldigt mycket, det fysiska är att hon är väldigt stapplig, ramlar lätt, rör sig överhuvudtaget väldigt segt, hon är inte alls som min mamma längre hon pratar väldigt lite, kan inte göra mycket alls själv utan behöver hjälp med i stort sett allting. Jag mår så otroligt dåligt över det här, då vi inte ens kan prata med varandra längre blir bara stelt och konstlat, hon blir ledsen väldigt ofta när jag är där vilket också är väldigt jobbigt, jag försöker då bara att vara nära henne och krama och hålla handen vilket det känns som hon uppskattar. Min pappa som är över 80 år sliter verkligen med henne sdag som natt då hon även sover dåligt på natten, vi syskon försöker hjälpa till så gott vi kan men har samtidigt egna liv, jag är dessutom gravid och mår inte superbra. Jag har inte pratat med nån om Mammas sjukdom vad har jag att vänta hur fort kan det egentligen gå? Vet verkligen inte hur jag ska klara av att hantera det här. Nån med erfarenhet av den här sjukdomen?

Svar på tråden Nån med släkting med lewy body demens?