• Anonym (Julia)

Hur vet man om man är kär i idén eller kär på riktigt

Jag är en tjej som aldrig haft ett förhållande (21 år), har haft en del flirtar fast det har aldrig lett till något seriöst. Nu har jag börjat intressera mig för en kille i min klass och jag gillar verkligen honom och han har sagt att han börjar bli förälskad i mig. Jag vet dock inte om jag känner likadant, vet liksom inte om jag faktiskt är förälskad då jag liksom inte vet hur det ska kännas. Han attraherar mig och jag gillar att umgås med honom. Samtidigt är han för mig drömkillen "på pappret" och en person jag har drömt om som den perfekta killen så kanske är jag bara kär i idén av honom.

Hur vet man att man är förälskad i en person?

(Sorry denna töntiga fråga)

• Svar på tråden Hur vet man om man är kär i idén eller kär på riktigt
  • Anonym (älskaren)

Är han den första du tänker på när du vaknar? I så fall, då är du kär.
    Men om du bara är skitnödig kan du lägga ner.

• Tutelitut
    Anonym (Julia) skrev 2020-02-05 11:43:57 följande:

. Han attraherar mig och jag gillar att umgås med honom. Samtidigt är han för mig drömkillen "på pappret" och en person jag har drömt om som den perfekta killen så kanske är jag bara kär i idén av honom.

Hur vet man att man är förälskad i en person?

(Sorry denna töntiga fråga)

Du är attraherad och gillar att umgås med honom. Det är en bra början. Bara att fortsätta så. Känslorna kommer om det är rätt. Ingen brådska.
  • Anonym (Hanna)

Skippa hans egenskaper ex att han är snäll, välutbildad, bra jobb osv. Fråga dig istället hur han får dig att känna? Blir du glad av honom? Vill du vara i hans närhet och tänker du ofta på honom när ni inte är tillsammans?

• Anonym (C)

Om man skickar sms hela dagarna och bara går och väntar till nästa sms kommer och blir besviken när det är från någon annan?

• Anonym (Julia)
    Tutelitut skrev 2020-02-05 11:56:43 följande:
    Du är attraherad och gillar att umgås med honom. Det är en bra början. Bara att fortsätta så. Känslorna kommer om det är rätt. Ingen brådska.
    Hur länge ska man vänta in känslorna innan man vet?
  • Anonym (Julia)
    Anonym (Hanna) skrev 2020-02-05 12:43:26 följande:

Skippa hans egenskaper ex att han är snäll, välutbildad, bra jobb osv. Fråga dig istället hur han får dig att känna? Blir du glad av honom? Vill du vara i hans närhet och tänker du ofta på honom när ni inte är tillsammans?

Jo, jag längtar efter honom och mår bra av att vara i hans närhet. Dock har jag inget pirr i magen som vänner babblar sönder om. 
  • Anonym (C)

Om man skickar sms hela dagarna och bara går och väntar till nästa sms kommer och blir besviken när det är från någon annan?

Anonym (Julia) skrev 2020-02-05 14:04:07 följande:

Hur länge ska man vänta in känslorna innan man vet?

Kan du inte bara ta det som det kommer man behöver ju inte bestämma sig för att bli ihop skaffa barn och flytta ihop på en gång. Utan vill du umgås så gör det följ dina känslor. Ta det i långsam takt.
  • Anonym (Julia)
    Anonym (C) skrev 2020-02-05 14:04:05 följande:

Haha good point. Det gör vi och jag gillar det, men får tyvärr ingen "besvikelsekänsla". Det kanske kommer. 
  • Anonym (C)
    Anonym (Julia) skrev 2020-02-05 14:07:06 följande:

Jo, jag längtar efter honom och mår bra av att vara i hans närhet. Dock har jag inget pirr i magen som vänner babblar sönder om. 

Om den killen helt plötsligt skulle säga att han dejtar en annan tjej hur skulle du känna då?
  • Anonym (Julia)
    Anonym (C) skrev 2020-02-05 14:09:40 följande:
    Om den killen helt plötsligt skulle säga att han dejtar en annan tjej hur skulle du känna då?
    Bli besviken eftersom jag någonstans vill att det ska bli vi. 
  • Anonym (C)
    Anonym (Julia) skrev 2020-02-05 14:22:52 följande:

Bli besviken eftersom jag någonstans vill att det ska bli vi. 

Precis där har du svaret
Svar på tråden Hur vet man om man är kär i idén eller kär på riktigt