• papi555

    En muslimsk mamma som är ett problem

    Hej! Jag  hamnade i en situation där jag och en kille jag träffar med skulle bo tillsammans i en lägenhet som han nyss fick. Men det kommer ett problem - hans mamma gillar inte mig för jag är kristen osv och vill kontrollera honom och inte låta honom bestämma över sig själv. Hon vill bestämma och säger till honom att jag får vara hela dagar men inte bo hos honom, när det är hans lägenhet och vi 2 skulle bo där själva. Han är 26 år gammal och låter sin mamma fortfarande att bestämma för honom. Vi träffats i över 3 år och jag älskar honom, vill inte att hon bestämmer över honom för att då bestämmer hon över mig och hon har inte ens rätt att säga till honom vad han ska göra! Hon är problematisk och väljer själv vem hon accepterar och inte. Men det är inte hennes sak att bestämma vem han ska bo med eller vara med. Jag bestämmer inget om vad hans mamma ska eller inte ska göra, vill bara att Han är lycklig med mig, men hon är så svår. Vad tycker ni? TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-02-07 18:32
    Han är född i Sverige men hans mamma vill trycka i honom sina regler... Från en sida han vill bo med med mig , men från andra han är rädd att förlora sin mamma , men det händer ju aldrig, för att hon kommer alltid vara hans mamma, så gör han någon hon inte gillar så kanske hon blir sur på ett tag man han förstår inte att sen kommer hon vara ok med det då hon kommer inse att hon får bara acceptera det.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-02-07 18:33
    gör han något* hon inte gillar
  • Svar på tråden En muslimsk mamma som är ett problem
  • Monmoi

    Fast han tänker ändå smart. Han vill inte svika sin mamma och i Sverige är det tyvärr nästan tabu att lyssna på ens föräldrar när man är typ vuxen. Betoningen på typ. Flickvänner kommer och går men man har bara en mamma. Om du dessutom är en svensk flickvän så vet vi ju också vad ni går för... så fort något annan dyker upp så sticker ni. Inte värt att han sviker sin mamma för en svensk flickvän, tyvärr.

    Hade du varit arab, Balkan eller thailändska (bara att några exempel) så hade det varit värt att kämpa mot sin mamma/familjen för en sådan tjej. Men tyvärr, svenska flickvänner har inte samma värde. Alltså nu är jag bara brutalt ärlig.

    Nu kommer minst 20 svenska hoppa på detta inlägg men antingen slukar ni den bittra sanningen eller fortsätta i någon drömvärld.

  • Liberté

    Kan Han inte ens stå upp mot sin mamma när det kommer till traditioner så är han kört med resterande släkt ifall mamman bestämmer sig för att öka trycket. Problemet är inte mamman utan killen som är jävligt vek, alternativt oseriös tills någon inte kristen dyker upp som passar.

  • papi555
    Monmoi skrev 2020-02-07 20:04:43 följande:

    Fast han tänker ändå smart. Han vill inte svika sin mamma och i Sverige är det tyvärr nästan tabu att lyssna på ens föräldrar när man är typ vuxen. Betoningen på typ. Flickvänner kommer och går men man har bara en mamma. Om du dessutom är en svensk flickvän så vet vi ju också vad ni går för... så fort något annan dyker upp så sticker ni. Inte värt att han sviker sin mamma för en svensk flickvän, tyvärr.

    Hade du varit arab, Balkan eller thailändska (bara att några exempel) så hade det varit värt att kämpa mot sin mamma/familjen för en sådan tjej. Men tyvärr, svenska flickvänner har inte samma värde. Alltså nu är jag bara brutalt ärlig.

    Nu kommer minst 20 svenska hoppa på detta inlägg men antingen slukar ni den bittra sanningen eller fortsätta i någon drömvärld.


    är inte svensk, är polsk 
  • Extrallt

    Har du spenderat någon tid med mamman? Tex gått ut och ätit ni 3? Om ni ge varandra en chans så kanske hon ändrar sin uppfattning om dig. Annars säg rakt ut till henne att du vill vara med din och son och fråga varför du ej är accepterad.

  • papi555
    Extrallt skrev 2020-02-07 20:31:24 följande:

    Har du spenderat någon tid med mamman? Tex gått ut och ätit ni 3? Om ni ge varandra en chans så kanske hon ändrar sin uppfattning om dig. Annars säg rakt ut till henne att du vill vara med din och son och fråga varför du ej är accepterad.


     vi pratade med henne några gånger om oss, men hon står vid sitt hela tiden...
  • Monmoi
    papi555 skrev 2020-02-07 20:21:26 följande:

    är inte svensk, är polsk 


    Oj, det är nästan värre :(

    Dessa är värsta: svenskar, danskar, polska, ryska, tyskar osv.

    Dessa är bra: balkan, araber, greker, pakistanier osv.
Svar på tråden En muslimsk mamma som är ett problem