Inlägg från: Drottningen1970 |Visa alla inlägg
  • Drottningen1970

Min pojkvän undviker att träffa mitt barn

Obegripligt hur du kan vara kär i någon som behandlar ditt barn illa. Har sagt det förut och säger det igen. Det ÄR nåt knas med moderskänslorna om ens kärlek inte dör knall och fall till en partner som inte accepterar ens barn som är det käraste man har.

Jag lägger inte någon värdering i att man kan betrakta andras barn som helt ointressanta. Det är inte konstigt. Det som är konstigt är hur en förälder mamma kan hysa varma känslor för någon som visar noll intresse för ens barn och som aktivt tar avstånd.

• Drottningen1970
    Anonym (ap) skrev 2020-02-07 20:53:08 följande:

Det är ingen idé att vara elak och det jag skrivit om är det negativa som hänt det har varit positivt också. Du vet ju inte ens hälften av situationen. Jag är ledsen och ber om råd jag behöver inte bli påhoppad om att jag är en dålig mamma för det är jag verkligen inte. Jag har stått på egna ben med mitt barn sen han föddes och vi har en väldigt nära relation.

Det handlar inte om att vara elak eller att du blir påhoppad. Jag konstaterar att det är nåt skevt med dina moderskänslor när du kan ha känslor för en man som behandlar ditt barn illa. Sånt kan man få hjälp med om man är villig att ta ansvar för situationen. För normalt är det inte.
  • Drottningen1970
    Tecum skrev 2020-02-07 21:43:27 följande:

Han är inte elak eller hatar ditt barn. Han är bara obekväm med barn och vet inte hur han ska agera, känner sig tafatt och otillräcklig. Det är inte ovanligt hos killar men något som kvinnor har svårt att fatta. Det finns biologiska skillnader mellan könen, så är det bara... Han umgicks länge med dig utan att barnet var med och blev rejält kär. Han trodde att det skulle funka även när barnet kom in i bilden men förstod inte vilken skillnad det skulle göra för honom.

Du måste vänligt men bestämt tala om för honom hur han ska göra och bete sig mot ditt barn. Det går att lära sig. Om han inte kan ta till sig att han måste vara vänlig och respektfull är det lika bra att ni går skilda vägar. Barnet kommer alltid att finnas där. Däremot ska du inte förvänta dig att han ska bli som en pappa för hen.

Fast det TS beskriver är ingen passiv tafatthet utan aktiva beslut att vara elak. Du får smaka men inte ditt barn... vägra svara barnet på tilltal... vägra starta bilen fast han vet att barnet då slutar gråta...
  • Drottningen1970
    Tecum skrev 2020-02-08 17:12:33 följande:

Men jag har ju skrivit gång på gång att han måste tänka om och skärpa sig vad gäller behandlingen av barnet! Till skillnad från nästan alla andra i tråden förklarar jag varför han gör som han gör, ni bara skriker korsfäst! TS har varit för snäll, hon behöver bli tydligare och kräva att han uppför sig. Han ska få chansen att bättra sig innan hon dumpar.

Fast du ignorerar fakta. Du läste slarvigt om vad som inträffat och fastnar nu i nån prestige och kan inte backa när det gällde exempelvis händelsen där han vägrade låta barnet smaka. Han vägrade aktivt fast att TS frågade om inte barnet kunde få. Det handlar vare sig om osäkerhet eller tafatthet. När det gäller en vuxen man finns ingen annan förklaring än ren elakhet alternativt ett begåvningshandikapp som kan förklara saken. Samma sak gäller givetvis att vägra svara på tilltal eller att vägra starta bilen så länge barnet gråter. Det är nåt riktigt sjukt i detta.
  • Drottningen1970
    Tecum skrev 2020-02-08 20:01:14 följande:

Visst, du kan ha rätt. Eller inte. Du är mer fast i prestige än jag, du har bestämt dig för att han är en elak jävel. Du tillhör den grupp på FL som ser allt i svartvitt. Det du kallar fakta är bara din tolkning. Ingen av oss var där. Jag tolkar det som att han var osäker hur han skulle ge barnet en smakbit, du tolkar det som elakhet. Att han inte startade kan bero på att han inte kunde koncentrera sig på att köra med ett skrikande barn i bilen. Jag vet inte, men inte du heller.

Det är ovanligt med människor som är medvetet elaka mot små barn. Varför skulle han vara en av dem? TS säger att han är väldigt bra och snäll för övrigt. Alltså är sannolikheten större att det handlar om osäkerhet, omognad och oförmåga. Sen kan du ha rätt i att förhållandet inte har någon framtid, av just den orsaken.

Ha en trevlig lördagskväll!

Och du tillhör uppenbarligen de som alltid försöker hitta en ursäkt för manligt svineri. Aldrig är det deras fel, de är ju bara små tafatta offer som inte förstår bättre och behöver vägledning från en kvinna. Är de otrogna när mamma just kommit hem från bb så har de nog en förlossningsdepression, och om de är elaka mot små barn så behöver den hjälplösa stackaren bara lite tips och råd. Buhuhu.

Tyvärr. Jag tror män är betydligt mer kapabla än så och förväntar mig således ett adekvat beteende.
  • Drottningen1970
    Tecum skrev 2020-02-09 20:05:30 följande:

Och frågan kvarstår, vad har killen att vinna på att bete sig som ett svin mot sin flickväns barn? Det är som att be om att bli dumpad. Givetvis beror det på oförmåga och omogenhet.

Svin måste inte nödvändigtvis ha något att vinna på att vara svin. En del har helt enkelt svinerier i sitt DNA. Och eftersom TS låtit detta fortgå där andra vid det här lager hade bett fanskapet att flyga och fara för länge sedan så känner han sig nog trygg med att TS accepterar detta och trivs antagligen med sin makt över ett litet barn och en kvinna som är kääääär eftesom han egentligen är en så himla fiiiiin människa. Ibland är en anka en anka och ett svin ett svin...

Det riktigt märkliga i detta är som sagt varför inte TS moderskänslor och beskyddarinstinkter kickat in för länge sedan...
Svar på tråden Min pojkvän undviker att träffa mitt barn