Du måste logga in för att svara i en tråd.

Inlägg från: Bestemor |Visa alla inlägg
  • Bestemor

Min pojkvän undviker att träffa mitt barn

Anonym (ap) skrev 2020-02-07 20:53:08 följande:

Det är ingen idé att vara elak och det jag skrivit om är det negativa som hänt det har varit positivt också. Du vet ju inte ens hälften av situationen. Jag är ledsen och ber om råd jag behöver inte bli påhoppad om att jag är en dålig mamma för det är jag verkligen inte. Jag har stått på egna ben med mitt barn sen han föddes och vi har en väldigt nära relation.

Det låter verkligen som om din pojkvän är fruktansvärt omogen och elak.

Man behandlar inte ens hundar som han behandlar ditt barn.

Man blir både sorgsen och oroad hur din son blir behandlad. Han vill inte ens bjuda din son på något, utan vill bara du ska smaka.

Tänk om någon vän berättade om detta för dig eller försök föreställa dig ditt barns situation. Han måste känna av hur din pojkvän tar avstånd.

Barn är inte korkade eller total avsaknad av hur andra känner för dem. De kan bara inte sätta ord på det och kan börja må dåligt psykiskt.

De flesta vuxna skulle säga till sina barn om de betedde sig så mot andra barn, det är helt enkelt inte ett sunt beteende av en vuxen människa.

Bryt med den där elaka människan för ditt barns skull.
  • Bestemor
    Tecum skrev 2020-02-08 20:01:14 följande:

Visst, du kan ha rätt. Eller inte. Du är mer fast i prestige än jag, du har bestämt dig för att han är en elak jävel. Du tillhör den grupp på FL som ser allt i svartvitt. Det du kallar fakta är bara din tolkning. Ingen av oss var där. Jag tolkar det som att han var osäker hur han skulle ge barnet en smakbit, du tolkar det som elakhet. Att han inte startade kan bero på att han inte kunde koncentrera sig på att köra med ett skrikande barn i bilen. Jag vet inte, men inte du heller.

Det är ovanligt med människor som är medvetet elaka mot små barn. Varför skulle han vara en av dem? TS säger att han är väldigt bra och snäll för övrigt. Alltså är sannolikheten större att det handlar om osäkerhet, omognad och oförmåga. Sen kan du ha rätt i att förhållandet inte har någon framtid, av just den orsaken.

Ha en trevlig lördagskväll!

Hur kan du tolka dessa rader på något annat vis än att killen är ett svin?

Om min pojkvän köpt med mat eller fika tjatar han på mig att jag ska smaka men han vill absolut inte bjuda mitt barn på något även om jag ber om en liten bit.
  • Bestemor
    Ess skrev 2020-02-09 22:37:33 följande:

I denna tråden är han ett svin för att han inte bjuder barnet, i en annan tråd hade han varit ett svin för att han bjudit på godsaker eller bara fel sorts mat.

Det är bättre att mamman fixar mat eller fika till sitt barn. Annars är hon väl inte mer handikappad än att hon kan ta från sin egen smakbit och ge barnet?

Är du inte läskunnig?

Han VILL INTE att barnet ska få smaka ÖVERHUVUDTAGET
Svar på tråden Min pojkvän undviker att träffa mitt barn