• Brannie

Tidigt plus eller s.k. "spökstreck"

Hej!

Jag har enligt min Flo-app mens om ca 3-5 dagar (lite oregelbunden mens, några dagar hit eller dit) och har redan igår och idag plussat vääldigt svagt, men ändå synligt! Är såklart överlycklig, men samtidigt känns det så osäkert. Jag vet att ett plus är ett plus, men ändå så sitter man här och tänker att det är för bra för att vara sant.

Är det vanligt att man plussar så tidigt? Har använt Rfsu teststickor.

Jag vet att ägglossning skedde nångång mellan 28-29/1 då jag tog ägglossningstester. Fick plus på ÄL-test den 27 och 28, sedan minus den 29. Har ni andra någon erfarenhet av att plussa tidigt? Och hur gick det för er i så fall?

(Bifogar en bild, strecket syns mer irl, men man ser en svag skugga på bilden.)

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Tidigt plus eller s.k. "spökstreck"
  • Planerar2020

Jag fick svagt svagt plus med rfsu testa ofta på ÄL+9/BIM-6 denna gång. Är nu i vecka 9(8+3), fick i torsdags se ett litet knyte och ett tickande hjärta.

• Anonym (53)

Ser ingenting tyvärr

Du har fotat för nära dessutom, ska vara armlängs avstånd o kunna se två streck för att det ska vara plus

• Brannie
    Planerar2020 skrev 2020-02-08 09:12:08 följande:

Jag fick svagt svagt plus med rfsu testa ofta på ÄL+9/BIM-6 denna gång. Är nu i vecka 9(8+3), fick i torsdags se ett litet knyte och ett tickande hjärta.

Grattis, vad härligt! Då finns det hopp! ????
  • Brannie
    Anonym (53) skrev 2020-02-08 09:28:18 följande:

Ser ingenting tyvärr

Du har fotat för nära dessutom, ska vara armlängs avstånd o kunna se två streck för att det ska vara plus

Huvudsaken är att jag ser irl, vid armlängds avstånd ????
  • Bellsss

Jag plussade äl+8 och på äl+9 med ett digitalt. Hade dock aldrig litat på RFSU då dom är kända för svaga streck trots att man inte är gravid.

• Anonym (53)
    Brannie skrev 2020-02-08 09:38:40 följande:

Huvudsaken är att jag ser irl, vid armlängds avstånd ????

Ja armlängs avstånd säger tillverkarna, annars kan man inte tolka det som positivt. Det ska synas två streck på det avståndet
  • Brannie
    Anonym (53) skrev 2020-02-08 10:36:48 följande:

Ja armlängs avstånd säger tillverkarna, annars kan man inte tolka det som positivt. Det ska synas två streck på det avståndet

Ja, jag förstod det. Det blev frågetecken fast det skulle vara en smiley
  • Anonym (Hanna)

Sådär har mina test sett ut hela tiden och jag var aldrig gravid.

Jag köpte till sist riktiga test av Clearblue och det tog ett halvår till innan jag fick ett äkta plus

• Brannie
    Bellsss skrev 2020-02-08 10:34:05 följande:

Jag plussade äl+8 och på äl+9 med ett digitalt. Hade dock aldrig litat på RFSU då dom är kända för svaga streck trots att man inte är gravid.

Då ska jag köpa digitalt och testa!
  • Brannie
    Anonym (Hanna) skrev 2020-02-08 10:45:32 följande:

Sådär har mina test sett ut hela tiden och jag var aldrig gravid.

Jag köpte till sist riktiga test av Clearblue och det tog ett halvår till innan jag fick ett äkta plus

Vad konstigt! Hur kan det vara så? Jag har även testat när jag vet att jag inte har varit gravid, och har aldrig fått streck då.
Svar på tråden Tidigt plus eller s.k. "spökstreck"