Inlägg från: Anonym (Linda) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Linda)

Feber jämt?

Anonym (Hold my beer) skrev 2020-02-09 14:12:15 följande:
    Vabruari kom tidigt hos oss så jag har haft hög feber minst tre ggr på mindre än en månad, däremellan flera med bara lite feber, alltså under 39 grader. Det är inte alls konstigt att ha feber 7 ggr på ett år.

Som sagt, febern och känseln kan vara relaterat men du uttrycker dig extremt konstigt i din ts för det framstår verkligen som om du tror att du haft feber ett år i sträck.
    Jo, men hade du bara feber då, eller var du förkyld eller liknande?

Jag har haft neuropatisk smärta som huvudsymptom utöver känseln. 

När jag varit förkyld har jag känt mig just förkyld (kanske fyra gånger på ett år). När jag haft nya känselbortfall så har jag inte känt mig förkyld eller liknande. Har faktiskt inte ens reflekterat över att jag känt mig febrig. Har varit så rädd för just att jag tex inte kunde känna hela mitt högra ben vid ett tillfälle, så har inte tänkt på hur jag i övrigt mår, har dock inte varit snuvig eller liknande. Nu är det lite bättre, men hela framsidan av låret saknar fortfarande känsel för lätt beröring och för kyla/värme.

Kollade på jobbet för att ställa in termometern där också vid ett tillfälle tillsammans med en kollega, hade även då 38.5 i temp. 

Ska nog skaffa en termometer och själv se efter. 
  • Anonym (Linda)
    Bananböjaren skrev 2020-02-09 15:18:42 följande:

Hypokondri kan orsaka alla dom symptomer du nämner. Känselbortfall, förhöjd  kroppstemperatur etc.

Men det kommer du ju inte att acceptera, aldrig. Så det du ska göra är att undersöka dig för kronisk borrelios, fibromyalgi, elallergi eller likande. Jag har hört att bondfånare har 12 månader långa antibiotikakurer i Tyskland dit borreliagänget brukar valfärda. Kör på det.

Jag har dock konkreta fynd på neurologiska undersökningar, vilket är anledningen att jag ska göra röntgen och ryggmärgsprov. (i form av positivt babinskis och klonus i ena foten. Och har nedsatt känsel enligt elektroneurografisk undersökning.) Tror inte jag inbillar mig dessa.
  • Anonym (Linda)
    Anonym (Ssk) skrev 2020-02-09 16:00:41 följande:
    Även klinisk fynd kan komma av hypokondri. Jag säger inte att det är så i ditt fall utan att de kan ske generellt.
    Kan elektroneurografi ge utslag pga hypokondri?
  • Anonym (Linda)
    Anonym (Ssk) skrev 2020-02-09 20:34:14 följande:
    Ja, men det är ovanligt.
    Nej, det tror inte jag.

Det visar ju rent fysiskt nervernas ledningsförmåga. omöjligt att påverka psykiskt.
  • Anonym (Linda)
    Anonym (Jenny) skrev 2020-02-09 20:38:02 följande:

Kan du inte köpa eller låna en termometer så att du kan kolla om du faktiskt har så pass hög temperatur hela tiden eller om det handlar om tillfälligheter. Om du har konstant högre temperatur så är det något som din läkare borde vara intresserad av att veta.

Ja, tänkte göra det. Fast de måste ju också ha sett det när de läser journalen, om de gör det.
  • Anonym (Linda)
    Anonym (Ssk) skrev 2020-02-09 23:49:42 följande:
    Det går faktiskt att påverka så att resultatet blir felaktigt.
    Hurdå?

Sjukt i övrigt att det är det vi diskuterar i tråden nu.. 

Varför skulle man? Hemskt om det finns de som arbetar inom vården som tänker så om sina patienter.
  • Anonym (Linda)
    Anonym (Maria) skrev 2020-02-10 08:50:15 följande:

Har de kollat upp immunbrist?

Vet inte hur man kollar det eller vad det är. Vad jag vet har de bara kollat vanliga grundläggande prover, näringsbrister, borrelia.

Jag har gjort en röntgen av ryggen också tidigare. Jag har ett diskbråck högt upp i nacken, men det förklarar inte riktigt att jag har så stora problem med just benen.
  • Anonym (Linda)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-02-10 08:56:00 följande:

Jag hade feber under cirka ett års tid (2017). Hade även högt CRP i samband med feberepisoderna. Tyvärr kom man aldrig fram till var det berodde på.

Jag hade också lite förhöjt cpr, men mer som om det vore virusrelaterat.

Tur att det försvann för dig i alla fall, mådde du bra i övrigt?
  • Anonym (Linda)

crp skulle det vara.

• Anonym (Linda)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-02-10 09:29:03 följande:
    Mitt låg på omkring 100-180. Ja förutom lite påverkad av febern i form av värk i kroppen (brukar ha så när jag blir sjuk).
    Jo, så har ju jag också. Men smärtorna som är neuropatiska överskuggar liksom allt annat. Tar jättemycket energi att orka med.
Svar på tråden Feber jämt?