• Mackan1978

Mitt ex

Jag och mitt ex gick skiljda vägar 2004. Hon sa att vi kunde vara vänner.

Men istället har hon valt att inte vilja ha någon kontakt alls med mig.

Jag är god vän med hennes bror. Han o jag är bästa vänner.

Han menar på att det är känsligt osv. Att det beror på att hon blivit sur över att det gick som det gick.

Det är inget fel på min och exets relation.

Jag bara grubblar över varför hon har valt att bara inte alls vilja ha kontakt. Jag har kommit över relationen för länge sedan, men jag kan bara inte förstå hur hon tänker riktigt.

• Svar på tråden Mitt ex
  • Anonym (Exfru)

Det är helt normalt och ganska vanligt att gå vidare i sitt liv och inte ha nån kontakt med exet.Jag förstår henne.Tänk inte på det mera.Låt det vara så.

• Mackan1978

Det är lite svårt att inte tänka på det, då jag passerar hennes hus dagligen genom jobbet o dessutom är bästa vän med hennes brorsa haha.

• Anonym (Exfru)
    Mackan1978 skrev 2020-02-10 20:02:15 följande:

Det är lite svårt att inte tänka på det, då jag passerar hennes hus dagligen genom jobbet o dessutom är bästa vän med hennes brorsa haha.

Men vad vill du?Bli hennes vän?Du får acceptera detta att hon kanske inte är intresserad.Känner du dig ensam?
  • Mackan1978

Jag accepterar det absolut. Feågeställningen är, hur hon tänker. Jag förstår inte hur man tänker om man är hon.

• Mackan1978

Hon blir tydligen arg och irriterad så fort hon kommer att tänka på mig.

Då inte för att vi hade en dålig relation, för den var det inte fel på. Utan för att det gick snett.

Jag har bara så svårt att förstå sådant. Det är främmande för mig.

• Mackan1978

Hur kan hon bli arg när hon tänker på det. Det var ju hon som valde att göra slut.

Jag förstår på ett sätt men samtidigt inte.

• Stockholm32

Men du förstår ju själv att du aldrig kan få svar på detta från nar än från henne. Speciellt inte från främlingar i ett forum. Att försök luska ut hur någon tänker är vansinne och leder till en massa spekulationer och påhittade sanningar.

Du måste acceptera och förlika dig med att du vet inte hur eller varför.

• Ess

Jag har ingen kontakt med mina ex, varför skulle jag?
    De är dåtid och jag lever i nutid, när vi gjorde slut så bröt vi även vänskapen vi hade. Jag vill gå vidare med något nytt och inte stå och trampa kvar i det gamla med ena foten.

• Ess

Jag tycker att du bara verkar underlig som inte släppt tanken på 16 år....

• Fiona M

Hade ni en vänskap att bygga på då?

Hur länge var ni tillsammans?

Svar på tråden Mitt ex