• Mackan1978

Mitt ex

Jag och mitt ex gick skiljda vägar 2004. Hon sa att vi kunde vara vänner.

Men istället har hon valt att inte vilja ha någon kontakt alls med mig.

Jag är god vän med hennes bror. Han o jag är bästa vänner.

Han menar på att det är känsligt osv. Att det beror på att hon blivit sur över att det gick som det gick.

Det är inget fel på min och exets relation.

Jag bara grubblar över varför hon har valt att bara inte alls vilja ha kontakt. Jag har kommit över relationen för länge sedan, men jag kan bara inte förstå hur hon tänker riktigt.

• Svar på tråden Mitt ex
  • Mackan1978
    Fiona M skrev 2020-02-15 09:19:34 följande:

Hade ni en vänskap att bygga på då?

Hur länge var ni tillsammans?

Ja vi hade inget fel på vänskapen
  • Anonym (vanligt)
    Mackan1978 skrev 2020-02-10 19:54:33 följande:

Jag och mitt ex gick skiljda vägar 2004. Hon sa att vi kunde vara vänner.

Men istället har hon valt att inte vilja ha någon kontakt alls med mig.

Jag är god vän med hennes bror. Han o jag är bästa vänner.

Han menar på att det är känsligt osv. Att det beror på att hon blivit sur över att det gick som det gick.

Det är inget fel på min och exets relation.

Jag bara grubblar över varför hon har valt att bara inte alls vilja ha kontakt. Jag har kommit över relationen för länge sedan, men jag kan bara inte förstå hur hon tänker riktigt.

De flesta som gör slut har ingen kontakt, om de inte måste pga barn osv. Har man inga barn och inget annat gemensamt brukar det förr eller senare rinna ut i sanden. Ett fåtal fortsätter att vara vänner och kunna umgås, men jag känner faktiskt inga. 

Man säger ju att man kan vara vänner, det är för många en fras för att vara artig och inte vara taskig mot den som man precis lämnat. Kan också vara så att an tror på det just när man säger det men sen lever man sitt liv och inser att det inte blir så.  

Jag umgås inte med något ex och det är bara skönt. 
  • Ess
    Anonym (vanligt) skrev 2020-02-15 10:18:16 följande:

De flesta som gör slut har ingen kontakt, om de inte måste pga barn osv. Har man inga barn och inget annat gemensamt brukar det förr eller senare rinna ut i sanden. Ett fåtal fortsätter att vara vänner och kunna umgås, men jag känner faktiskt inga. 

Man säger ju att man kan vara vänner, det är för många en fras för att vara artig och inte vara taskig mot den som man precis lämnat. Kan också vara så att an tror på det just när man säger det men sen lever man sitt liv och inser att det inte blir så.  

Jag umgås inte med något ex och det är bara skönt. 

Ja precis, jag har också sagt att det är klart vi kan va vänner. Men jag menade det inte, tyckte det var enklaste sättet att bli av med honom och allt tjatande.
  • Ess
    Mackan1978 skrev 2020-02-15 10:15:27 följande:

Men varför tjatar du om det hela 16 år efter det tog slut, du framstår bara som om du vill kontrollera henne. Du verkar faktiskt sjuk som inte har kunnat släppa det på så länge!
  • Fiona M

Var ni vänner innan ni blev tillsammans?

Hur länge var ni ihop?
  • Mackan1978

Jag och hennes bror har varit bästa vänner sedan den tiden. Nu så passerar jag hennes hus varje dag i jobbet. Då blir man ganska påmind. Så nej jag är fullt frisk.

• Mackan1978

Mitt tidigare ex har jag varit kompis med i efterhand. Hon kan man lättare glömma. Hon bor 100 mil bort

• Stockholm32

Men att påverkas av det varje gång du passerar huset så här länge efteråt, det är en hang-up. Du blir dessutom irriterad över att hon inte vill vara vän. Du är säkert frisk, men beteendet och reaktionen är inte sund/frisk. Och du försöker lösa det genom att hitta någon form av förklaring, och göra henne till problemet. Om hon bara kunde vara din vän så kan du släppa att hon inte vill det? Inte ok inställning.

Det du borde jobba på är att gå vidare från detta, oavsett om du passerar hennes hus eller inte.

• Stockholm32

Och försöka förstå vad som gör dig inkapabel till att släppa saken. Att du passerar hennes hus är helt irrelevant. Faktum är att det i sig borde ha avdramatiserat detta för länge sen. Det är inte hon som är anledningen till att du påverkas så mycket av detta. Du är din egna anledning.

• Fiona M
    Varför svarar du inte på hur länge ni var tillsammans?
Svar på tråden Mitt ex