• Anonym (Elin)

Vad tjänar ni som är outbildade barnskötare?

Jag studerar just nu till barnskötare har bara avklarat 2 kurser och har tänkt att börja vikariera på en förskola för att få kunskaper.

Jag är 27år har ingen erfarenhet av arbete med barn, enda erfarenheten av barn är mina egna.

Skulle vilja veta vad ni andra tjänar, även barnskötare så jag vet vad jag kan kräva?

• Svar på tråden Vad tjänar ni som är outbildade barnskötare?
  • Anonym (Utbildar mig)

Jag undrar också hur mycket man tjänar när man är nästan 40 år, och har jobbat lite extra inom förskolan tidigare. Är halvvägs genom utbildningen till barnskötare. I Värmland.

• Anonym (Utbildar mig)

Jag undrar också hur mycket man tjänar när man är nästan 40 år, och har jobbat lite extra inom förskolan tidigare. Är halvvägs genom utbildningen till barnskötare. I Värmland.

• Anonym (S)

Jag vikarierar på en privat förskola, har 135kr/h men då har jag inte förhandlat något. Är 21år och har erfarenhet av vikariat inom skolan, men ingen utbildning mot barn

• Anonym (Elin)

Jag hade missat att chefen hade skrivit ett mejl förut om att hon tänkte sätta mig på 23 000. Det måste ju bli 137 i timmen typ eller räknar jag fel då.?

Det måste ju ändå vara acceptabelt ändå?

Jag har jobbat inom lager hela mitt liv å där snittar vi ju runt 26000 så jag vet att jag kommer få byta ner mig i lön.

• Anonym (Vet ej)

Jag fick 142 i timmen, men då var jag nästan färdig förskollärare. Vet inte om jag anställdes som outbildad eller utbildad barnskötare dock.

Svar på tråden Vad tjänar ni som är outbildade barnskötare?