• Anonym (My)

    Kan man lita på tidigt grav test?

    Tog ett tidigt grav test idag, 5 dagar före beräknad mens. Det visade negativt. Kan jag lita på detta eller finns det ni som visat neg trots graviditet? (Var ett testa-tidigt-test).

  • Svar på tråden Kan man lita på tidigt grav test?
  • Anonym (Nixpix)

    Nej absolut inte! 5 dagar före är det få som får plus. Vänta med att testa till BIM-dagen. Finns de som inte får plus då ens så inte förrän mensen kommer eller man får ett positivt test kan man veta om man är gravid eller inte.

  • ThreeCherries

    Frågan är inte om testresultatet är tillförlitligt eller inte, resultatet visar att du inte har tillräcklig hög mängd hcg i ditt blod. Kanske är du gravid, men kroppen har inte hunnit bilda tillräckligt med hcg ännu, eller kanske är du inte gravid. Testet är ju tillförlitligt. Jag förstår din fråga dock. Jag får inte plus förrän tidigast på bim, men då är det mycket svagt. Många är gravida några veckor innan ett test lyckas ge positivt resultat, kroppar är olika, mängden hcg varierar i kvinnor. Jag skulle testa igen i några dagar om jag anade att graviditet va på gång.

  • Anonym (E)

    Nej. Hade det visat positivt hade du kunnat lita på det, men ett negativt test kan du inte lita på så tidigt. För övrigt är det hur mänga dagar efter ägglossning du är på som är det avgörande för gravtest, inte när beräknad mens är.

  • Anotherone
    Anonym (E) skrev 2020-02-10 20:54:39 följande:

    Nej. Hade det visat positivt hade du kunnat lita på det, men ett negativt test kan du inte lita på så tidigt. För övrigt är det hur mänga dagar efter ägglossning du är på som är det avgörande för gravtest, inte när beräknad mens är.


    Precis vad jag skulle skriva! Vänta några dagar ts.
  • Vevoz

    För tidigt att kunna säga, jag plussade ungefär 4-5 dagar innan BIM men långt ifrån alla gör det. Vänta tills BIM o testa så vet du mer säkert

Svar på tråden Kan man lita på tidigt grav test?