Anonym (Kvinna)
Det förtjänar inte du, det är inte sunt, att få skit kastat på en varje dag alla dagar.
Det är en ganska destruktiv väg du går på.
Man måste vara två som är på samma spelplan för att det skall funka.
Om du vet att du inte gjort något, så är det något hos honom, stress på jobbet ect, men det är aldrig en ursäkt att kasta skit på den person man ska älska och bo ihop med.
Även kallad projicering.
Och, om jag vore du skulle jag ställa frågan, hur länge kommer du att orka?
Om svaret är, jag orkar inte.
Säg då med en lugn och harmonisk röst, (träna på det utan att bli upprörd)
Du kommer hem efter jobbet, med en hotfull och nedlåtande attityd varje dag, det trycker ned mig och får mig att känna att jag inte gör någon nytta oavsett vad jag än gör.
Och jag känner att jag inte orkar ta detta längre, jag älskar dig, men jag ställer mig själv frågan, älskar du mig? För det känns som du inte gör det längre.
Är det så, kanske det är bäst att vi går skilda vägar än att detta fortsätter i den nedåtgående spiral som det gjort den senaste tiden.
Sen får han helt enkelt visa vart han står.
(du får så klart använda dina ord eftersom, jag skriver på ett ganska löjligt sätt)
Dock tror jag, du behöver ett nytt kapitel i ditt liv, med honom, eller själv.
Jag är tyvärr som kille, så långt ifrån normen av en kille, tro mig jag har också haft min beskärda del av detta, konflikter, konfrontationer av alla de slag. Till slut så tog jag det beslutet att jag kommer aldrig lägga mig på rygg som en hund bara för att låta någon otrevlig typ klappa mig på ett obekvämt sätt. Aldrig.
Att säga att dörrmatta är kvinnligt och att toffel är manligt? Sjukt löjligt, båda är nedlåtande ord och funkar på båda könen.
Dock är betydelsen annorlunda, samt graderingen av nivån på det.
En toffel är lite högre upp i spektrumet, en person kan vara feg, lite för konsekvenstänkt eller rädd, feg ect.
En dörrmatta, har ingen som helst egen värdighet, bara den enda överlevnadsinstinkten att så länge jag inte låter, eller gör något som kan uppfattas så lever jag lite längre.
En dörrmatta är illa, inget humoristiskt i det heller. Det är tragiskt. Och ingen skall vara någons dörrmatta.