• Tue 11 Feb 2020 09:29
    1259 visningar
    33 svar
    33
    1259

    Nidblödning?

    Hej!

    Jag hade min första riktiga mens efter pillerstopp 24-29 januari. Började ta ÄL-test dagligen från typ två dagar efter mensens slut. På dag 5 eller 6 visade de som starkast. De har sedan dess inte visar starkare.

    Sedan igår har jag haft ont i nedre delen av magen (främst högersidan) och igår kväll när jag var på toaletten för att ta ÄL-test så var det svagt brunrosa på pappret när jag torkade mig och u på morgonen var det samma sak igen, men lite mer. Fortfarande svagt ("utspätt") brunrosa. Inga klumpar eller något. Känner fortfarande en molande värk i magen och den typ "pulserar" och känns varm.

    Kan det vara så att jag fått en nidblödning och att jag redan haft ÄL och missade stegringen på ÄL-testen eftersom jag bara tog ett om dagen (hade inte ens koll på när på dagen jag brukade få högst utslag)?  Och om det är så att jag hade ÄL runt dag 5 eller 6, så är det nu en vecka senare och är det inte ungefär då man kan få nidblödning? Är ju iallafall alladeles för tidigt för mens (och hade det varit mens hade jag vid det här laget redan haft kraftiga blödningar).

    Någon som känner igen sig?

  • Svar på tråden Nidblödning?
  • Tue 11 Feb 2020 10:38
    #2
    Gnusmas skrev 2020-02-11 10:11:36 följande:

    När du säger dag 5-6, är det efter att mensen slutade? Räkna din första mensdag som dag 1. Blödningen kan nog vara en mellanblödning då du nyligen slutat med p-piller.


    Dag 5-6 efter mensens slut, ja. Dvs dag 11-12 i cykeln Glad

    Men får man mellanblödningar efter man slutat med minipiller och mensen har kommit igång och man blöder som man brukar? Har vid tidigare pillerstopp fått igång mensen direkt och allt har funkat som det ska utan mellanblödningar och så.
  • Tue 11 Feb 2020 10:58
    #5
    Matildaa2020 skrev 2020-02-11 10:48:25 följande:

    Hej!

    Jag är lite i samma sits, riktigt förvirrad.

    Jag fick positivt på äl-test 31/1 och exakt en vecka efter 7/2 fick jag ljusrosa flytningar som faktiskt har fortsatt till och från sedan dess. Det är ju inte mkt blod men det syns ju på ett trosskydd, och det kommer lite varje dag. Jag ska ha men mens på lördag 15/2 så det känns ju konstigt om det skulle ha med mensen att göra. Jag har aldrig någonsin haft mellanblödningar och har haft regelbunden mens under lång tid...

    Någon med liknande erfarenhet? :)


    Vad jag vet så kan man ju ha nidblödning i fem dagar, så låter ju som att det skulle kunna vara det Glad
  • Tue 11 Feb 2020 11:03
    #6
    Anonym (Odd) skrev 2020-02-11 10:52:10 följande:

    Vet du bör du har BIM?

    Pass på för smärta på höger sida mest kan vara blindtarmen!


    BIM borde vara på söndag eller på måndag Glad

    Tror inte det är blindtarmen som gör ont då det känns som det är för långt ner samt att jag känner genom hela nedre delen av magen (men igår var det främst på högersidan, som jag skrev Glad).
  • Tue 11 Feb 2020 11:23
    #8
    Matildaa2020 skrev 2020-02-11 11:11:00 följande:
    Tack!

    Ja, det känns ju rimligt. Men det finns sääääkert tusen andra förklaringar också haha. Men iom att flytningarna har varit ljusrosa (nu kanske lite mörkare så jag gissar på att det är gammalt blod nu) och mängden har varit som en vanligt flytning, förutom första dagen då det var lite mer så kan man ju inte påstå att det har varit någon stor blödning direkt..
    Ja, precis! Håller tummarna för att det är en nidblödning :)
  • Tue 11 Feb 2020 12:08
    #10
    Matildaa2020 skrev 2020-02-11 11:29:13 följande:

    Om du har en relativt kort cykel (25-26 dagar) så kan det ju vara en nidblödning absolut!


    Jag hoppas verkligen att det är det! Denna cykel har varit den första efter min pojkväns testikelcanceroperation som vi har kunnat börja försöka bli med barn. Vore ju lite av ett mirakel om det gått vägen på första försöket :)
  • Tue 11 Feb 2020 13:33
    #12
    Matildaa2020 skrev 2020-02-11 13:08:50 följande:

    Ja det vore ju superkul! Det är ju absolut inte omöjligt, även om det kanske inte är något ni har räknat med:) Håller tummarna för er! Annars får du försöka nästa månad och försöka hitta din ägglossning och så. Prova att tempa också så kanske det blir lättare om inte äl-testen funkar bra:)


    Tack snälla! Håller tummarna för er också! Ska du ta test på lördag? :)
  • Tue 11 Feb 2020 15:30
    #14
    Matildaa2020 skrev 2020-02-11 13:39:04 följande:
    Ja, om inte mensen dyker upp så får jag nog testa fredag/lördag. 
    Jag ska ut och äta med jobbet på fredag så jag vill helst veta då. Jag tycker att det är så svårt det här med att inte dricka alkohol, inte för min egen del för jag har absolut inga problem med att stå över. Men det är så avslöjande..
    Åh, förstår den känslan :( Så tråkigt att det enligt många ska vara en "grej" att man väljer bort alkohol, om så bara för en kväll... Går ju sällan att göra utan att det ifrågasätts :/ Ifrågasätts det kanske du kan säga att du haft huvudvärk hela eftermiddagen och därför skippar alkoholen? 

    Uppdatera gärna hur det går om du vill! Spännande att veta hur det går när vi är i väldigt lik situation :)
  • Thu 13 Feb 2020 09:24
    #15
    Matildaa2020 skrev 2020-02-11 13:39:04 följande:

    Ja, om inte mensen dyker upp så får jag nog testa fredag/lördag. 

    Jag ska ut och äta med jobbet på fredag så jag vill helst veta då. Jag tycker att det är så svårt det här med att inte dricka alkohol, inte för min egen del för jag har absolut inga problem med att stå över. Men det är så avslöjande..


    Såg i en annan tråd att det såg ut som du plussat! Stort grattis isåfall :) Hur länge höll dina blödningar på? Blev de starkare röda någon gång eller höll de sig väldigt utblandade/svaga?
  • Thu 13 Feb 2020 09:24
    #16
    Matildaa2020 skrev 2020-02-11 13:39:04 följande:

    Ja, om inte mensen dyker upp så får jag nog testa fredag/lördag. 

    Jag ska ut och äta med jobbet på fredag så jag vill helst veta då. Jag tycker att det är så svårt det här med att inte dricka alkohol, inte för min egen del för jag har absolut inga problem med att stå över. Men det är så avslöjande..


    Såg i en annan tråd att det såg ut som du plussat! Stort grattis isåfall :) Hur länge höll dina blödningar på? Blev de starkare röda någon gång eller höll de sig väldigt utblandade/svaga?
  • Thu 13 Feb 2020 09:39
    #18
    Matildaa2020 skrev 2020-02-13 09:31:10 följande:

    Ja, jag vet inte om jag riktigt våga tro på det där. Jag måste nästan testa med ett digitalt test eller se att strecket blir starkare. Men jag hoppas såklart att det stämmer:) 

    Igår var jag nästan 100% säker på att mensen skulle komma då flytningarna blev mörkare. Jag funderar på att det första ljusrosa kan ha varit en nidblödning, men de mörka som har kommit de senaste dagarna är gammalt blod från samma blödning. Annars vet jag inte vad det är.. Men det har iaf pågått hela tiden, men det kommer inte mycket.


    Håller tummarna för att du får positivt på digitalt! :)

    Okej! Jag blöder också fortfarande. Började bli lite mer igår, men nu verkar det ha avtagit. Så ikväll har jag blödigt i fyra dygn totalt. Väldigt svaga ljusrosa blödningar, bortsett från igår då de var rödare.

    Känner du några andra symtom i övrigt? :) Är nyfiken för att kunna jämföra med hur det är för mig... hehe.
  • Thu 13 Feb 2020 10:05
    #20
    Matildaa2020 skrev 2020-02-13 09:50:13 följande:
    Alltså jag har inte mycket symptom, främst tror jag det beror på att jag inte alls känner efter särskilt mycket. Men det jag har känt är värk i mage och rygg till och från. Som svagare mensvärk.
    Ungefär samma som för mig då. Då kanske det finns lite hopp för mig med :)
  • Thu 13 Feb 2020 10:15
    #22
    Matildaa2020 skrev 2020-02-13 10:08:26 följande:
    Håller tummarna för det!!
    Tack Glad
  • Thu 13 Feb 2020 11:52
    #24
    Matildaa2020 skrev 2020-02-13 11:04:34 följande:
    Det jag tycker känns lite jobbigt är att min molande värk kommer lite oftare nu. Det kanske inte är så konstigt egentligen iom att livmodern bör växa, men eftersom att jag närmar mig bim blir jag mer och mer rädd att det ska vara mensvärk istället.
    Förstår det :( Det är så typiskt att symptomen ska påminna så mycket om varandra. Men jag är nästan 100% säker på att testet du la upp är positivt, (även om man inte vågar ta ut något i förskott). Verkar ju som andra på forumet också tycker det. Ska du ta digitalt imorgon eller? :)
  • Thu 13 Feb 2020 12:48
    #26
    Matildaa2020 skrev 2020-02-13 12:44:11 följande:
    Ja jag tänkte testa med digitalt imorgon tror jag:) Hinner ditt test komma idag?
    Så spännande :) 
    Enligt Postnords app ska det komma idag, så får se om jag vågar ta det imorgon ObestämdGlad 
  • Fri 14 Feb 2020 09:36
    #29
    Matildaa2020 skrev 2020-02-14 07:06:10 följande:

    Nu har jag vågat testa även digitalt och ja, jag är gravid!


    Åååh, grattis!!! Gud vad kul Hjärta 
    Jag vågade inte testa imorse... Tror jag ska vänta till tidigast söndag (borde ha BIM då eller på måndag).
  • Fri 14 Feb 2020 10:07
    #31
    Matildaa2020 skrev 2020-02-14 09:48:13 följande:
    Tack!! Jag förstår det. Då får du nog ett mer rättvist resultat också:) Lycka till!
    Tack :)
  • Mon 6 Apr 2020 13:57
    #33
    Tigu skrev 2020-04-06 11:13:02 följande:

    hur gick det? <3


    Misstänker missfall :(

    Men nu inväntar jag BIM som är 13/4 (är på ÄL +8 eller 9) och inbillar mig att det ska vara nåt, men vet inte när jag ska våga testa... :/
Svar på tråden Nidblödning?