Varför har jag så få vänner?
Jag har nog hamnat i nån liten 35-årskris och skulle uppskatta lite input. Krisen gäller främst mitt sociala liv då jag känner att jag har så få vänner omkring mig. Jag vet inte om jag levt i någon slags bubbla innan eller varför jag börjat må så dåligt över detta nu men jag känner att jag verkligen lider av det och har börjat ifrågasätta varför det är på det här sättet.
Jag har 2 riktigt goda tjejkompisar (en är även min svägerska) och 1 riktigt god killkompis (såna som vet typ allt om mig) men ingen av dem bor i närheten av mig, alla bor + 4 h bort enkel resa så vi ses några gånger per år men hörs över tele och sociala medier ofta. I min närhet har jag dock ingen nära vän utan mer några "ytligare" kompisrelationer där vi umgås någon gång ibland. Och that´s it.
Jag önskar mig så goda vänner även här i min vardag, vill ha fler människor runt mig som faktiskt tycker om mig, bryr sig om mig och som jag kan få bry mig om tillbaka men jag får liksom inte till det och jag vet inte varför
Jag lever ett väldigt "vanligt" liv med sambo, hundar, fast jobb, "normal familj" ect så jag har svårt att se att något skulle kunna skrämma bort folk där. Vårtor och häxnäsa har jag inte heller Som person är jag väldigt snäll, lojal, ärlig, brukar kunna få folk att skratta och har ett öppet hjärta. Jag är nog mer introvert än extrovert men försöker verkligen satsa och nå ut till folk. Ändå lyckas jag inte hitta de där personerna som vill lära känna mig och bli mina vänner. Jag är rätt duktig på att fråga om folk vill hitta på något (även om jag är nervös innerst inne), t ex kollegor eller andra hundägare osv men får alltid ett "absolut, vi kan höras" och sen hör man inget. Frågar jag då igen så får jag undvikande svar och då ger jag nog lite upp för man känner ju sig ganska dissad när man försökt flera gånger men aldrig får ett ja.
Jag känner ofta att ingen saknar mig om jag inte är där. Hittar jag på något med någon så blir jag aldrig taggad på sociala medier (löjligt att bry sig om det kanske...) Jag önskar så att jag hade några vänner i min närhet som vill åka på spa eller ta en aw eller baka en kladdkaka och sitta i soffan och tjata bort några timmar och det gör genuint ont i hjärtat när man ser på FB eller Insta att "alla andra" har det så men inte jag. Jag vill så gärna bli omtyckt och att få tycka om men jag har nog börjat tappa hoppet lite och ifrågasätter mig själv och vad jag gör för fel.
Finns det någon person där ute som kan hjälpa mig? Varför är det så här? Och finns det något man kan göra för att svänga runt skutan innan man sitter där med 27 hundar, 35 katter och en sambo varenda helg? (hade räckt med varannan helg liksom... )
Jättetacksam för tips, åsikter och råd!