• Anonym (?)

    Ni som gjort 3 eller fler ks! Se hit!

    Ni som gjort 3 eller fler kejsarsnitt, hur gick det? Vad sa läkarna om en ytterligare gravitet? I vilken vecka blev ni snittade? Hur var återhämtningen efteråt? Hur såg det ut under op, tog det lång tid/blödde ni?


    Allt ni kan och vill berätta, berätta! :)


    Jag har 3 barn, alla med snitt. I journalen efter senaste snittet står det att livmoderväggen ser bra ut, inte tunn eller så.


    Det tog rätt lång tid efter att de fått ut bebisen dock eftersom det var en del sammanväxningar men tog inte så lång tid INNAN de fick ut hen. JAg blödde normala mängder och återhämtningen var sjukt lätt även denna gång.


    Vi funderar nu på ett barn till men varit på kk några ggr pga andra saker och frågat då. Alla läkare säger typ olika. En sa MAX 3 snitt, rekommenderas inte fler oavsett typ. Andra sa att det var helt ok med ett till om det var så att väggen så bra ut (vilket det ju gjorde enligt op berättelsen). 


    Har ni fått nån information angående detta?

  • Svar på tråden Ni som gjort 3 eller fler ks! Se hit!
  • yodi

    har gjort fyra ks, efter det tredje så såg läkaren inga problem med fler graviditeter men vid det fjärde snittet så var det dels massa ärrvävnad plus att livmoderväggen var tunn så jag blev avvråd från fler graviditeter då det inte var säkert att livmodern skulle hålla.

  • Anonym (?)
    yodi skrev 2020-02-13 09:00:49 följande:

    har gjort fyra ks, efter det tredje så såg läkaren inga problem med fler graviditeter men vid det fjärde snittet så var det dels massa ärrvävnad plus att livmoderväggen var tunn så jag blev avvråd från fler graviditeter då det inte var säkert att livmodern skulle hålla.


    Jag har fått info av läkare att min livmodervägg ser bra ut efter 3 snitt så en 4e av den orsaken var inte nåt problem MEN läkaren sa att såklart är det större risker med ett kirurgiskt ingrepp ju fler ggr man varit inne och att det finns risker med att moderkakan växer fast i gamla ärret, blödningar, att gamla ärret ändå spricker fast det inte ser svagt ut nu osv.


    Hur tog du beslutet att skaffa ett 4e barn? Var det enkelt eller övervägde du det länge. Risker vs hur gärna man vill ha ett barn?

Svar på tråden Ni som gjort 3 eller fler ks! Se hit!