• Anonym (Vintanten)

    Ett glas vin varje helg?

    Hej, som rubriken lyder undrar jag vad ni anser om ett glas vin varje helg. Jag älskar att smutta på ett glas vin till lördagsmiddagen och ofta tar jag med glaset till soffläge efter maten då jag dricker rätt sakta. Handlar ju inte om någon berusning på den lilla mängden utan frågan e ju mer om det är okej att dricka så ofta. Ibland blir det ett glas på fredag å ett på lördag. Ibland bara ena dan. Ibland inget alls..

  • Svar på tråden Ett glas vin varje helg?
  • Anonym (Tunnan)

    Det är ingenting, i stort sett som att inte dricka alls.

  • CitronTulo

    Så länge du håller det på den nivån så är det absolut ingen fara eller något du behöver få dåligt samvete över!

  • Anonym (A)
    Så länge du håller det på den nivån så är det absolut ingen fara eller något du behöver få dåligt samvete över!

    Vid vilken nivå skulle du börja oroa dig? Hade ts skrivit jag dricker tre glas på fredag och tre på lördag hade jag inte tyckt att det var nån fara heller.

  • Anonym (Tunnan)
    Anonym (A) skrev 2020-02-11 15:44:13 följande:
    Så länge du håller det på den nivån så är det absolut ingen fara eller något du behöver få dåligt samvete över!

    Vid vilken nivå skulle du börja oroa dig? Hade ts skrivit jag dricker tre glas på fredag och tre på lördag hade jag inte tyckt att det var nån fara heller.
    Jag dricker en bib varje helg och gärna några glas veckan också.
  • Anonym (H)

    Min sambo tar en folköl efter jobbet typ varje dag. Ser inget fel i om jag skulle vilja ta ett litet glas rött varje dag heller.. Nu gör jag inte det, men OM.

  • Pegadol

    Alltså herregud!Vad är det med folk????????????Jag tar några glas vin var och varannan dag utan ens fundera vad andra skulle tycka och tänka om det..

  • McIris
    Anonym (Tunnan) skrev 2020-02-11 16:57:28 följande:

    Jag dricker en bib varje helg och gärna några glas veckan också.


    Hur många glas är det i en sån? Jag köper bara flaskor. Menar du fred- sönd som helg? Jag dricker typ 1-2 glas fred och sen samma på lörd. Så typ runt 3-5 glas/ helg. Har också funderat över mängden.
  • Anonym (Vintanten)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-02-11 17:24:16 följande:

    Varför frågar du?


    Jag frågar för att jag söker svar :) när jag tänker för mig själv att jag dricker varje helg låter det mycket, men jag antar att det är en fråga om mängd snarare än hur ofta.
  • Anonym (Vintanten)
    Fiona M skrev 2020-02-11 17:10:49 följande:

    Hur kommer det sig att du alls ställer frågan TS? Hur går dina tankar?


    När jag sa för mig själv att jag dricker varje helg lät det mycket.. Men det är väl snarare fråga om mängd än hur ofta.
  • Anonym (Tunnan)
    McIris skrev 2020-02-11 17:42:37 följande:
    Hur många glas är det i en sån? Jag köper bara flaskor. Menar du fred- sönd som helg? Jag dricker typ 1-2 glas fred och sen samma på lörd. Så typ runt 3-5 glas/ helg. Har också funderat över mängden.
    Vet inte, har inte räknat. Men en bib motsvarar fyra flaskor.
  • Anonym (Vintanten)
    Anonym (H) skrev 2020-02-11 17:12:14 följande:

    Min sambo tar en folköl efter jobbet typ varje dag. Ser inget fel i om jag skulle vilja ta ett litet glas rött varje dag heller.. Nu gör jag inte det, men OM.


    Det har jag hört fler som gör. Alltså en folköl om dan. Kan själv göra det speciellt på sommaren. Ta en iskall efter jobbet eller till middan.
  • Anonym (X)
    Anonym (Tunnan) skrev 2020-02-11 21:35:20 följande:

    Vet inte, har inte räknat. Men en bib motsvarar fyra flaskor.


    Så 2 flaskor per dag i helgen och sen en vinare på vardagarna?
  • Anonym (Tunnan)
    Anonym (X) skrev 2020-02-11 21:47:17 följande:
    Så 2 flaskor per dag i helgen och sen en vinare på vardagarna?
    Typ så, fast vardagsvinet sker inte varje vecka.
Svar på tråden Ett glas vin varje helg?