Anonym (Js) skrev 2020-02-11 23:20:04 följande:
Jaså, du jobbar med rekrytering men låter ålder påverka ditt beslut. Vet du om att det är olagligt? Lika olagligt att välja bort någon för att den är muslim är det att välja bort någon för att den är en viss ålder. Du kanske skulle be din chef om en kurs i kompetensbaserad rekrytering?
TS: Jag jobbar också inom rekrytering men inte inom de yrken du nämner specifikt, varför mitt svar är mer generellt. Ålder påverkar givetvis inte mitt beslut. Yrkeserfarenhet, däremot, påverkar. Eftersom du är ny inom ditt område kan du räkna med liknande villkor och liknande rollen som andra nyexade. Andra 38-åringar som jobbat inom fältet i 10+ år kommer alltså troligen vara bättre betalda och ha lättare att på jobb. Men det är ju ganska självklart. Lycka till!
Ja, jag jobbar med rekrytering och har gjort i många år.
Tänker inte komma med någon längre förklaring kring hur det fungerar. Vill du veta mer om hur du kan lyckas så sök på "teamis" i sökrutan så kommer du hitta hitta svaret.
Jag är väldigt framgångsrik och vårt företag blomstrar, minst sagt. Bl a för att personalen är äldre och mindre frånvarande t ex så här vi inga föräldraledigheter som komplicerar för andra anställda. Vilket resulterar i en harmonisk arbetsplats. För alla.