• Anonym (TS)

Tradera - köparen ångrar köp, hur startar jag om annonsen??

Någon Traderakunnig här som kan hjälpa en novis? :)

Jag har sökt på frågor o svar, överallt står det att jag ska gå in under Sålda för att starta om annonsen.

Men VAR startar jag om den?? Hittar mängder med flikar, men inget om att starta om annonsen. Måste köparen göra något??

• Svar på tråden Tradera - köparen ångrar köp, hur startar jag om annonsen??
  • Långbenopluto

1: anmäl köparen till tradera, för man får INTE ångra ett köp.
    2 Ge dåligt omdöme till köparen!
    3 Lär på deras hemsida hur dom startar om annonsen,. det är lättförståeligt. 

• klyban
    Anonym (TS) skrev 2020-02-12 05:01:51 följande:
    Någon Traderakunnig här som kan hjälpa en novis? :)

Jag har sökt på frågor o svar, överallt står det att jag ska gå in under Sålda för att starta om annonsen.

Men VAR startar jag om den?? Hittar mängder med flikar, men inget om att starta om annonsen. Måste köparen göra något??

Du måste anmäla detta, annars får du betala för såld vara.

Och ett dåligt omdöme och där du skriver köpare ångrade sig.

hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • Anonym (TS)

Ok, så jag måste anmäla först? Det var inget dyrt eller så, men jag vill ju sälja objektet.

När man läser på frågor/svar så får jag intrycket att det räcker att köpare/säljare är överens om att köpet ska gå tillbaka så kan jag starta om annonsen.

• klyban
    Anonym (TS) skrev 2020-02-12 07:49:09 följande:
    Ok, så jag måste anmäla först? Det var inget dyrt eller så, men jag vill ju sälja objektet.

När man läser på frågor/svar så får jag intrycket att det räcker att köpare/säljare är överens om att köpet ska gå tillbaka så kan jag starta om annonsen.

Du måste ju meddela att köpet inte genomfördes på något sätt, annars får du ju betala för din annons.
    Att bara starta en ny annons kommer inte ändar detta antar jag, för svårt och se tradera har såna verktyg som klarar det när man säljer hur mycket som helst och även av samma sak.

• Anonym (TS)
    klyban skrev 2020-02-12 17:13:01 följande:

Du måste ju meddela att köpet inte genomfördes på något sätt, annars får du ju betala för din annons.

Att bara starta en ny annons kommer inte ändar detta antar jag, för svårt och se tradera har såna verktyg som klarar det när man säljer hur mycket som helst och även av samma sak.

Nej alltså, jag vill ju starta om samma annons. Inre starta en ny annons. Det är väl bäst att jag anmäler köparen....
  • klyban
    Anonym (TS) skrev 2020-02-12 20:53:12 följande:
    Nej alltså, jag vill ju starta om samma annons. Inre starta en ny annons. Det är väl bäst att jag anmäler köparen....

Vet inte så mycket om just den, mer än man inte kan låta det vara.

För då får man betala själv, och det vill man ju inte.

Svar på tråden Tradera - köparen ångrar köp, hur startar jag om annonsen??