• Wed 12 Feb 2020 08:26
    244 visningar
    0 svar
    0
    244

    Mina föräldrar accepterar inte mannen jag älskar...

    Jag och min kille har vart tillsammans i över ett år och hoppas på ett förhållande livet ut. Men, mina föräldrar vägrar acceptera honom, detta pga vart han kommer ifrån. Jag är arab och han är iranier vilket rent kulturellt är lite som en katastrof men har sätt många gå igenom det ändå. Hela min familj vet vem han är eftersom att dem kom på mig och fick reda på allt. Det blev totalt kaos och ingen är glad över det. Här om veckan valde min kille att ringa till min pappa och be om en chans för att få visa vem han är och få dem att fatta att dessa kulturella tankar inte är rätt i dagens samhälle. Mina föräldrar vet om att det är fel att tänka så men vägrar att erkänna det och fortsätter som om ingenting med deras konstiga argument. Han är helt underbar och känner verkligen att han och min familj hade klicka med varann så sååå bra. Jag har pratat och visat mina känslor till mina föräldrars men ingen fattar eller bryr sig utan dem tror att jag blivit manipulerad av honom. Problemet ligger dessutom i att han är ?okänd? dvs att dem ej vet vem han är eller vem hans familj är, och även en helt annan etnicitet som skrämmer dem då dem bara är vana vid deras egna och därför hade velat ha en kille från vårt land istället... men jag kan verkligen inte se mig själv med någon annan då vår kärlek har fallit in så djupt och är så betydelsefull. Vad ska vi göra nu?? Ska han fortsätta ringa min pappa och försöka få en träff med honom (vilket kan kännas svårt)??? Att lämna min familj är verkligen inget alternativ då dem är guld gällande allt och älskar dem över allt annat men just detta vägrar dem acceptera.

Svar på tråden Mina föräldrar accepterar inte mannen jag älskar...