Inlägg från: Anonym (Livlie) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Livlie)

Otrogen igen?

Lyssna inte på alla störda svar du fått. Ja, otrohet är ett svek, men inte i den kalibern som folk här påstår.

Men, för att du och din partner ska må bra, kanske du ska fundera på hur du vill göra fortsättningsvis. Förmodligen kommer du hamna i situationer då du vill göra om det. Kanske ska ni prata om ett öppet förhållande? Det finns ju så många varianter av öppna förhållanden, att man tex tillåter varandra ha sex med andra när tillfället erbjuds, dvs inte att sexchatta eller att ha en älskare/kk.

Ni behöver nog lösa situationen...

• Anonym (Livlie)
    Anonym (man) skrev 2020-02-13 16:32:55 följande:

Den ende som egentligen kan avgöra det är väl TS partner.

Då borde det ju inte vara några problem att berätta för honom, det är ju bara en piss i havet, mini kaliber enligt dig?

Intressant att du säger att DE behöver lösa situationen samtidigt som du propagerar för att TS skita i att ta hänsyn till sin partners önskemål och bara utgå efter sina egna behov.

Men, för att du och din partner ska må bra, kanske du ska fundera på hur du vill göra

Här skriver du ... "hur DU vill göra"... dvs skit i vad din partner tycker, gå bara efter vad du själv vill.... 

Om TS ska skita i vad sin partner vill och känner, vore det inte bättre att vara singel?

Ja? Hon måste ju Finder själv på vad HON vill göra. Om hon vill göra slut, försöka ha ett öppet förhållande eller vara monogam. Jag tror du blandar ihop mitt inlägg med någon annans, du är väldigt fientlig fast jag sitter här och kommer med konstruktiva förslag.

Att göra slut är faktiskt en persons beslut. Det är inget man behöver komma överens om. Attans va?
  • Anonym (Livlie)
    Anonym (man) skrev 2020-02-13 18:20:15 följande:

Absolut, göra slut behöver man inte vara överens om, men det gör man i så fall INNAN man knullar andra och inte efter, dessutom har TS varit tydlig med att hon inte tänker göra slut utan ska knulla båda.

Fast du har ju allvarliga problem med läsförståelsen. Hon måste väl veta vad hon vill först innan hon föreslår något. Du verkar sitta där i en hög för dig själv och hata allt och alla åt höger och vänster och har allvarliga problem med att lyssna på vad människor faktiskt säger.

Hon kan knulla andra när hon vill. Det är inte bra, det sårar någon annan, och hon riskerar sitt förhållande. Men hon kan faktiskt göra det utan att fråga först. Sorry. Kvinnor som är gifta/tillsammans men någon har fortfarande fri vilja. Hon kan göra som hon vill, vare sig du tycker det är bra eller inte. Jag förstår att den här tanken är jättejobbig för dig, att det innebär att du inte kan kontrollera kvinnan du själv är tillsammans med. Jag tror du behöver gå till en psykolog och jobba med dit kontrollbehov. Du behöver helt klart hjälp.
Svar på tråden Otrogen igen?